I Love JB

Sunday 24 May 2015

Ramli dan Aku

Ni nak cerita sikit lepas tingkatan 1 aku x banyak yang nk share ngan korang sebab masa tingkatan 2 aku di campakkan ke las paling last…. aku pun x faham kenapa cikgu yg aku respect dan syg boleh buat aku mcam ni last2… masa tu aku memang sangat frust lah sampaikan budak2 dalam kelas pun aku x nak kawan… bagi aku masa tu diaorg semua low class… (mcm la aku ni high class sangat) tapi yg buat aku kecewa pekse aku x fail pun… aku x pernah x lulus semua lulus… tapi sekurangnya jangan lah masukkan aku ke kelas yang paling last sekali…. di sebabkan peristiwa tu aku langsung jadi x suka pada cikgu tu trus aku blacklist kan cikgu tu walaupun sememangnya dia black….so malas lah nak cerita….
Masa aku tingakatan 3 aku dapat kelas naik sikit lah dr kelas last tu kan… so budak2 dalam kelas tu pun boleh dikatakan aku suka… x de lah out trus macam kelas last kan…tapi dalam kelas ni pun aku x banyak sangat kenangan.. Cuma ada 1 jer…
Kalau korang nak tahu aku ni jenis dalam sek atau masa sek aku seorang yg x reti nak bercinta atau pun mengedik2 ngan budak lelaki…. bukan aku ni jenis suka pada kaun sejenis… tidakkkk!!!! tapi pada masa tu aku ni …. sedar diri sikit… orang lain sibuk dtg sekolah nk melawa bagai… sipu2 malu ngan budak lelaki.. time rehat nk berdating lah.. balik sekolah sama2 lah… cinta monyet lah katakan.. tapi tidak bagi aku… pertamanya masa sekolah tak ada sape pun syok kat aku ni yang hitam…. dan aku plak pada masa tu jenis orang yang selambba so mungkin tu bukan jenis ciri2 gadis yang seorang jejaka atau lelaki suka kot… hahahahaha…. tapi yang aku nak cerita ni… masa aku tingkatan 3 boleh plak 1 mamat ni … nama dia Ramli… hahahaha nama macam orang tua kan… budak nya x lah hitam macam aku.. dan x lah hensem mengikut citarasa aku… biasa2 jer…dia ni…dia ni.. boleh plak TERsuka pada aku… hahahahahaha
Buat pertama kali cerita ni boleh menyebabkan aku gelak besar… dalam hati ni mcmne lah dial eh suka pada aku ni ….



Nak jadikan cerita ada 1 hari aku g pasar malam ngan arwah mak aku…. dulu2 orang semua panggil aku ni anak mak… sebab??? aku selalu teman arwah mak aku g pasar malam ngan tolong dia tarik bakul.. kat tempat aku tu pasar malam setiap hari rabu… so setiap hari rabu aku akan tolong arwah mak aku ptg g pasar malam tuk belanja lauk seminggu… pada masa tu lah tgh aku jalan ngan mak aku si Ramli ni boleh terpandang aku dengan senyum2… aku??? wat bodo aje la… dia macam follow jer aku ngan arwah mak g mana… bila toleh dia senyum jer kat aku…

Esoknya sebelum waktu rehat ada sorang kawan aku sampaikan pada aku… (aku dah lupa sape nama kawan aku) dia cakap “Ja…. Ramli kirim salam dia nak jumpa ko kat depan pustakaan waktu rehat” aku diam jer x kata yer atau tidak…
Tiba waktu rehat aku pun stay lah depan kelas aku (kat koridor kelas , kelas aku tingkat 2) depan kelas aku tu lah perpustakaan… bila aku toleh si Ramli ada kat depan panggil aku dengan senyum2… aku ngan selamba jer… “ko nak ape??? ada ape2 ker? kalau ko nak cakap ape2 bgtahu lah sekrang…”(cakap macam orang pekak terjerit2 hahahahaha…. pastu si Ramli ni leh plak market…. “erm… jgn mccm tu meh lah sini” aku makin jadi pelik… “ala tak payah nk lembut2 jiwang2 sangat lag sore ko.. nak ape ccakap lah skrang kalau tak aku bla” Ramli terus berubah wajah… dia terus kata “oklah tak ape lah lain kali” hah??? kalau ko majuk ko hingat aku nak pujuk ker??? sorry lah…

Kringgg!!!!! waktu sekolah pun tamat… biasanya lepas abis sekolah aku balik jalan kaki ngan geng2 aku… almaklumlah bukan jauh mana pun rumah aku tu… turun jer kelas aku ada plak mamat ni jerit ngan aku” ja!!! ramli tunggu kat pagar nak balik saing ngan ko!!” ishhhh si Ramli ni bikin aku malu jer… kalau yer pun tak payah lah nak pakai wakil bagai nk bgtahu kan…. aku terus jer jalan ngan geng2 aku.. sampai kat luar pagar aku dah Nampak muka Ramli senyum2 tgk aku… aku cakap kat geng2 aku… “adoiii si Ramli ni.. ape hal plak dia nak jalan sama aku… rimas lah” geng2 aku semua kata pegi lah nanti kitaorg follow belakang ko… so aku pun jalan dan ramli datang kat aku terus jalan saing… dalam perjalanan tu 1 dia Tanya aku jawab 1 jer… aku ni rimas lah ngan dia.. dan dia pun bukan taste aku pun hahahahaha…. dalam bual2 dia jer banyak Tanya aku diam jer…  tup2… dia Tanya aku… “dengar kata mak awak sakit yer” aik??? mana dia tahu ni mak aku sakit…. aku terus jawab “erm”… tu jer aku jawab k…. bila dah nk dekat rumah dia pun cakap… “ja sebenarnya Ramli nak kawan ngan awak.. nak jadikan awak awek saya boleh?”
KAHKAHKAHKAHKAHAKAHKAHKAHKAHKAH!!!!!!!!!!!!!!!!! tergelak besar aku dengar…. “owh selama ni yang ko senyum kat aku… ajak aku jumpa kat pustakaan lah.. nak balik saing lah.. rupanya ko nak sampaikan ni ek” Ramli jawab “erm..”

Sorry lah Ramli aku rasa ko salah orang… aku bukan ape.. aku belum ada rasa minat nak  couple2 ni… ko carilah orang lain.. dan mungkin ko jugak tersilap pilih…pilih lah orang lain tapi bukan aku…lepas ni ko jangan kacau aku tau.. kita just kawan 1 sekolah jer ek….



Korang ghase???????? Nampak macam kerek kan aku…. tapi tu lah hakikatnya aku yang sebenar di waktu sekolah… aku dulu seorang yang merendah diri di sebabkan aku fikir ngan rupa paras aku yang hitam dan x lawa confirm mana ada orang suka ngan aku… nak couple jauh sekali… so kira kes ramli ni macam dalam mimpi lah…




Sejak dari tu ramli dah kurang kacau aku.. nak senyum pun macam nak tak nak jer… 

3 comments:

  1. hihi, kelakar la cerita sis ni. tapi kita berdua sama la, zaman sekolah memang low confident je :)

    ReplyDelete
  2. hehehe...tapi ni lah yg betul2 berlaku... dengar kata sampai sekrang Ramli tu belum kawin... hehehe
    kan.... sama lah low confident

    ReplyDelete
  3. hehehe...tapi ni lah yg betul2 berlaku... dengar kata sampai sekrang Ramli tu belum kawin... hehehe
    kan.... sama lah low confident

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...