I Love JB

Monday 11 May 2015

MAKKKKKKK!!!!! RINDU MAKKKKKK!!!! Alfatihah

10/5/2015 adalah hari istimewa bagi semua ibu2 di dunia ni…
Sejak aku bergelar mummy ni baru lah ada sambutan di buat dan terasa betapa besarnya pengorbanan mak aku dulu masa melahirkan dan menjaga aku dari kecik hingga dia menghembuskan nafas terakhir…
Aku sayang mak aku sebab dr kecik aku x pernah kene pukul atau kene marah… setakat marah bg nasihat tu biasalah….. almaklumlah aku kan anak bongsu…

Dulu masa mak ada semua mak buat termasuk lah gosok baju sekolah dan cuci kasut sekolah sampai lah aku tingkatan 1, bukannya aku ni x nak buat atau menghambakan mak aku tapi mak aku memang suka buat sendri dan x bagi aku yang buat… kalau kita fikir logiknya mungkin mak aku takut kain berlubang kalau aku gosok dan kasut x putih kalau aku cuci so better dia yang buat sebab mak aku memang seorang yang kemas dan pembersih orgnya…


Terasa rindu sangat ngan mak…. kalau dulu balik sekolah jer makanan dah siap atas meja salin baju mandi siap mandi terus makan ngan mak… bukan mak masak yang mewah2 pun kadang2 tu mak Cuma masak sayur bening jer tapi terasa nikmatnya makan… tapi skrang tu semua hanya kenangan sebab mak aku dah tak ada lagi di dunia ni… walaupun mak dah tak ada doa aku untuk mak sentiasa bersama… dan tak pernah lupa untuk mendoa kan mak… setiap solat aku tak pernah aku lupa untuk doakan mak aku semoga rohnya di tempatkan di kalangan orang beriman amin….


Kiri gambar mak kanan gambar bak


P/S Hargai lah ibu anda selagi mereka ada... jangan lah anda menyakiti hati ibu anda.. gembira kan lah dia seperti mana dia gembirakan kita...


AL - FATIHAH...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...