I Love JB

Friday 29 June 2012

Alamak!!!!!


Sibuk si LuLu ckp ngan aku...

LuLu : "ja dulu u renew lesen brapa tahun ek.."
Aku  : "erm... i lupa la sebab i soh ejen yang buat rasanya 2 tahun la" (dengan confident je)
LuLu : "owh ye ke?"
Aku  : "yup nape?"
LuLu : " i nak renew lesen tapi i nak tukar gambar u rasa lama x nak siap"
(dengan yakin aku pun jawab)
Aku : "erm.. x la x lama pun... "
LuLu : "owh kalau mcam tu i pun nak buat la.."
Aku : "ok"

Dengan selamba je aku berbual ngan kawan 1 opis aku ni pasal "renew" lesen, dengan x de perasaan salah aku jawab setiap soklan dia dengan penuh yakin... (mcm x de ape2 berlaku je), dah berlaku sbln yang lepas...

Tup..tup... hari ni macam tergerak hati nak belek2 lesen kreta... tapi bila tgk je,....
ALAMAK!!!!! lesen dah tamat tempoh la.... dah lewat 2minggu plak tu.... wahhh!! selama ni aku bawak kreta selamba je la... adoiiii macam mana la boleh terlepas pandang ni....







Bukan ke ni dah tahun 2012?? bukan ke ni dah bulan June (nak masuk bulan Julai pun)....
jadi SAH!!! la aku ni dah terlewat nak renew lesen ni.....
ape lagi... berdesup g pej pos g renew.. memandangkan aku belum gaji... jadi terpakse la "renew" untuk 1 tahun je....

Nasib...nasib...... sebab tu la ek sekrang ni tarikh tamat tempoh lesen diaorg buat ikut tarikh lahir kita... sebab tarikh lahir saje la orang boleh ingat sampai bila2... jadi bila besday dah sampai je.. AUTOMATIK la lesen dah expired kan....

So pengajaran tok korang semua jgn la jadi macam aku ni... terhegeh2 nak g renew lesen... pastu amik sambil lewa saje.... so kita kene la lebih perihatin dengan hal2 yang penting macam ni....

Woit!!!!! lesen kreta penting woooo... kang tgh bawak2 kreta kang tetiba je dapat surat cinta dr ABG POLIS.... naiya ha.....

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...