I Love JB

Tuesday 5 June 2012

Masakan tuk kawan je...

Ahad lepas ada majlis tuk kawan aku, ala majlis kat umah dia la... so memandang kan semua sibuk & diaorg pun nak makanan yang simple je.. jd x la masak...
Tetiba aku plak dpt kol dr kawan aku yg dia nak soh aku masak.... adoiiiii bukan aku x nak tapi aku ni kan x pernah masak tuk org just suka2 boleh la...
Memandangkan dia adalah kawan baik aku so aku pun terima la permintaan dia tu...
Nasib baik la simple je... leh aku masak... MEE KARI..
bukan ape sejak ada hero kecik ni memang susah aku nak wat ape2... sebab si kecik ni dah pandai peluk kaki aku bila aku masak kat dapur... sian dia.. so terpakse la x masak... kalau babah dia ada boleh la aku masak...

x sempat nak amik pic kuah...


So berbalik pd cerita masak MEE KARI, aku pun masak la tuk antara 15-20 org...
aku masak ikut resipi aku sendri la.. alhamdulilah semua org puji masakkan aku...
tapi ape yang aku x puas hati sangat ayam yang aku beli dr TJ MART, biasanya kan kalau kat pasar2 ni ayam segar2 kan.. tapi kat TJ MART ni aku tertipu, aku pikir nak g kat kedai yang jurujualnya org malaysia, x nak la pekerja indon..(kat TJ MART ni rata2 ramai org indon kalau g sana dah rasa mcm kat indon je....)


macam ni la keadaan TJ MART yg ni di bahagian kering...




Macamne aku x tertipu tgk ayam merah santek je... tapi HARAM!!!! semua ayam rupannya dah mati darah da.... aku baru perasan bila dah sampai umah nak cuci ayam...


Dah la ayam 1 kg RM6.50 aku beli 2 ekor x kan aku nak buang, jd aku pun cuci la.. ayam tu sampai 3/4 kali dengan air limau, garam, x hilang jugak bau aku letak lg tepung gandum dah 4 kali cuci baru la ok... tapi rasa dah jd tawar dah ayam tu... bila dah siap aku soh hubby aku rasa.. dia kata ok.. dia kata nasib baik la kuah kari ni sedap so x terasa sangat la ayam tu x segar...


Tapi aku betul2 ralat beli ayam kat situ... so MORAL OF THE STORY jgn la beli ayam kat TJ MART tertipu dengan sinar lampu merah je.. rupanya ayam memang x segar....


Ape pun alhamdulilah mee kari tu sedap jugak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...