I Love JB

Friday 22 June 2012

Sweet Memory 2

Sweet Memory 2 - I J Convent JB vs Sek. Keb. Senai


Assalamualaikum...

Entry kali ni sambungan dr sweet memory 2 zaman sekolah.. hehehehe... bila habis TADIKA kita semua akan didaftarkan ke SEKOLAH RENDAH kan... so pengalaman pertama aku jejak kan kaki ke sekolah rendah yelah sekolah I J CONVENT JB, aku cuma sempat sekolah kat situ dr darjah 1 hingga la darjah 3 je... erm... sekolah tu memang menyeronokkan sebab semua pompuan tau... kalau nak bersenam (biasa budak2 sekolah panggil PJ) nak salin baju cuma kat kelas je.. hehehehe sebab semua pompuan... cikgu2 pun kebanyakan pompuan.. tipu la kalau x de langsung cikgu lelaki kan... ada..ada.. memang ada tapi boleh di kira dengan jari....


Pemandangan Sekolah IJ Convent JB



ni Logo lencana sekolah

Pengalaman aku masa aku darjah 1, masa tu mula2 masuk sekolah , ala biasala kan mesti "parent" akan temankan sampai la seminggu... hehehe.. mcm tu jugak la aku... tapi aku cuma bak aku je yang temankan (bak tu ayah aku la), sebab mak aku keje lagi masa tu.. bak aku dah VSS so dia la temankan aku.. dia hantar.. dia amik balik sekolah... huhuhu... owh korang jgn x tahu aku ni la anak yang paling manja dengan bak aku...hehehehe... mana dia g mesti aku ada.... shhhhh..... korang nak tau x ape terjadi masa aku darjah 1 tu... hahahahaha... ( x baik tau ketawakan org..) ye la mana taknya.. aku ada kenal la sorang budak ni mulanya dia 1 kelas ngan aku.. 1 Delima, biasala kan masing2 budak mesti ada perasaan takut la.. ada yang nangis la.. tapi ape yang terjadi pd aku ni.. (aku dah lupa nama dia sape) dia boleh "terberak + terkencing " dalam kelas.... hahahahaha... tau2 je ada bau.. dah kecoh...

"cikgu...cikgu... dia ni kan... berak ngan kecing dalam suar la cikgu" sambil tangan tunjuk ke arah buduak tu..

(yang pasti si pengadu tu bukan aku  ye....)

Kecoh semua tgk... sampai nangis budak tu.. aku masin boleh baygkan muka dia lagi sampai sekrang... (kalau la leh tunjuk mesti korang semua berdekah).. habis 1 kelas dah bau taik weiiii....

ehsan google


Masa sekolah kat situ aku ada la rapat ngan beberapa org kawan selain kawan yang tinggal 1 tempat ngan aku... kalau korang nak tau sekolah tu dulu bukan main susah nak daftar masuk tau... (aku pun x pasti la nape), sekolah tu banyak kan berbahasa English. Antara nya ada 1 ANAK ORANG KAYA ke DATUK la mcm tu.. (kat situ kebanyakannya anak2 org kaya termasuk cucu sultan pun ada sekolah situ), masa aku rapat ngan kawan aku ni nama dia CT kalau x salah la.. bila time P. SENI je aku x perlu nak bawak ape2 sebab ada payung besar.. heheheh dia la.. (aku x mintak tapi dia yang baik hati), leh ckp semua brg dia banyak sponsor la.. yela aku kan bukan anak org ada2... erm... sampaikan masa aku nak pindah dia ada bg aku 1 cincin dr JERMAN  yang di beli oleh "father" dia...

ni ehsan kawan aku tapi dlm pic ni aku x de..

Lagi 1 pengalaman aku masa sekolah kat situ, jd adik angkat kepada anak org kaya.. (anak org kaya lagi), kakak ni pun sekolah kat situ tapi sekolah menegah la... sekolah menengah & rendah dekat je sebelah2, dia ni mcm keturunan mcm mamak2 la.. tapi orgnya santek tauu....... nak di pendekkan cerita, dia ni suka sangat ngan aku, selalu belikan aku coklat la.. belikan mcm2... sampai selalu tel umah akuu ckp ngan mak bapak aku soh bawak aku dtg umah dia main2... kalau x de transport driver dia leh ami... PERGHHHHH!!! tgk tu suka betul dia ngan aku sampai sanggup kan... tapi aku ni kan budak2 so blur2 je la.. cuma mak bapak aku je la yang "concern" ngan dia tu... (tapi aku x ingt la nama dia sape), nak tau x kenapa dia bodek smcm je ngan aku???? rupanya...... kan entry sebelum ni aku ada ckp yang abg aku adalah penyanyi terkenal pada masa tu... so ni kira bodek adik tuk dptkan abg la... erm... "so sorry sis u r not my brother taste" sebab akak ni kan masih sekolah mesti la abg aku x kan la nak date ngan budak sekolah kan... memory2 ni masih segar dalam ingatan aku... so tiap kali lalu depan sekolah CONVENT mesti teringt kenangan lama...

erm....... entry kali ni just tuk I J CONVENT je.. kalau nak cite semua penuh kang malas plak korang nak baca kan.... k kita BERSAMBUNG......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...