I Love JB

Wednesday 6 June 2012

Telur Padi...

Entry kali ni aku nak bgtahu pasal TELUR PADI...

ape???? x pernah dengar???
Cerita psl telur padi ni sebab tetiba plak kali ni teringin nak makan , aku pun cari la kat pasar kedai telur, biasanya aku makan telur padi telur puyuh....
tapi kali ni aku makan telur ayam...

lebih kurang mcm ni la paket tu... - ehsan google

Erm... yummy sedapnya... kalau makan ngan sambal kacang satay tu sedapnya... kalau x de makan ngan sos pun boleh...

Mulanya dulu aku pun x pernah dengor tapiada 1 hari tu aku g kat 1 gerai tu dia jual steamboat satay aku ni kan suka mencuba jadi ape salahnya kalau mencuba... masa tu umur aku baru 12 tahun, arwah mak aku masih ada lg masa tu... kita g berdua la masa tu... sampai mak aku pun ckp ngan aku

"hye tul telur ni pun ko suka makan...."

So tiap kali nampak telur padi arwah mak mesti belikan tuk aku sebab aku suka sangat...
rasa telur padi ni mcm liat2 sikit & telur tgh2 (kalau telur biasa kuning) rasa mcm bergas je bila makan...
Ishhhh!!! x tahu nak kata la.. tapi memang sedappppp.....

Tapi telur padi ni warna hitam tau....kalau org yang x pernah tgk mesti pelik tgk kan.. & mesti geli nak makan...
ada yang ckp makan ngan bubur nasi sedap.. ada yang cakap makan gitu je pun sedap... tapi petuanya kalau nak makan mesti makan ngan halia rebus kalau nk makan mcm tu je.. baru ada power ranger!!!


nila rupa telur padi yg belum di kupas... nampak kan ada padi...

nila rupannya bila dah kupas kulit telur - ehsan google

bila dah di belah2 ni la rupanya telur padi tu... - ehsan google


tadaaa.... ni la dia menu malam ni aku.... sedapnya... erkkk alhamdulilah kenyang sudah...


So menu aku malam ni cuma makan 3 biji telur padi je... aku tambahkan sedikit kicap pekat & sos cili....
tambahkan sikit halia rebus atas telur yg di belah2...

So yummmyyyy!!!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...