I Love JB

Wednesday 20 June 2012

Sweet Memory...

Assalamualaikum...

Erm... rasanya dah lama x jengah blog ni sejak akhir2 ni... asik2 missed je nak update entry terbaru...
Setiap orang mesti melalui zaman kanak-kanak, zaman remaja... & la sehingga alam dewasa... semua zaman2 ni memang berbeza kan... ye la x kan sama je abis macam mana nak bezakan remaja & kanak2 kan.. & setiap orang jugak ada kenangan manis... kenangan pahit... ala kita x nak la cerita kenangan pahit bak kata org "jgn padang belakang kalau nak maju pandang depan terus baru la boleh maju ke depan", MEMORY TERINDAH DI BANGKU SEKOLAH...

So entry kali ni aku nak cerita pasal zaman2 sekolah.. ala memory terindah di bangku sekolah...
Kenapa terindah?? sebab zaman kanak2/remaja la zaman yang kita semua nak mencuba sesuatu yang baru, pantang ada benda baru je nak try.... x terkecuali aku jugak macam tu.. tu aku tak nafikan la...

So ape kenangan terindah korang???
Aku???? ooo banyak... macam2 pun ada...
Aku ada kawan baik dalam 6 orang 4 di antara nya memang kitaorg dok 1 taman, (kitaorg tak tinggal kat kg), so bila dah tinggal 1 taman lg rapat la gamaknya kan... yesss!!! memang betul & kitaorg jugak la muka2 wanted kat taman tu... walaupun wanted tapi x de r sampai buat keje haram ke.. buat keje x senonoh ke... kami adalah remaja contoh!!! hehehehe.....

tapi nak cerita banyak psl kitaorg kat taman memang banyak kalau cer sampai esok pun x habis.. tapi kitaorg ni memang rajin ikut mak2 g YASSINAN, (zaman sekrang ade ke???) , kitaorg rajin ikut persatuan yang mak2 kitaorg tubuhkan...(budak sekrang nak ke?), kitaorg join nasyid la... join men netball la.., join aktiviti persatuan wanita la.. (walaupun masa tu belum boleh bergelar wanita kira wat menyemak je la), seronok rasanya terasa nak balik je zaman tu... tapi boleh ke???? (tepuk dada tanya selera)...

masa ni kitaorg follow bekas parajurit sempena perjumpaan bekas parajurit




Gambar kat atas ni kitaorg follow bekas2 parajurit masa hari perjumpaan bekas parajurit kat hotel mana aku dah lupa la... tapi masa ni punya la beriya kita pektis dikir barat, padahal wat seri2 je bukan ape pun... tiap2 malam pak mat amik & anto kita kat tempat kelab bekas parajurit tu... (pak mat tu ayah kawan aku, jgn tanya kelab tu kat mana aku pun dah lupa..)



konon2 kita makan kat hotel la.. berangan je..



Gambar kat atas plak konon2 makan kat hotel la.. (yela masa tu kan remaja so mcm excited je dapat makan kat hotel) walaupun meja kosong x de makanan eksyen je lebih.., ha.... nak tau yang mana 1 aku.... yang kiri sekali pakai tudung hitam & paling hitam sekali aku la tu... keh..keh..keh..keh...

Ape pun x banyak sangat la pic dapat amik sebab masa zaman tu mana ada HP canggih yang ada camera, lg pun zaman kitaorg jgn kata HP camera pun kitaorg "sengkek" tau, ni pun camera pak mat dapat la jugak bergambar ada jugak la kenangan... kalau dulu2 mana pakai memory kad semua pakai kodak, kalau nak amik gambar he kene beli kodak siap kongsi2 lg ngan budak2 ni nak bergambar punya pasal, kalau x silap aku la dulu harga kodak RM7 1 gulung.... hahahahaha.....lawak..lawak...

Kan aku cakap x banyak kenangan sangat so pic pun x banyak la kan... nanti aku sambung lagi cerita Sweet Memory ni.. sebab kitarg banyak projek lepas habis sekolah... huhuh....
Pinggang dah sakit duduk lama sangat la...

BERSAMBUNG....................




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...