I Love JB

Saturday 11 February 2012

LUNCH KAMI

Erm... kalau dah bekerja sure time makan kita keluar g lunch kan..kan.. termasuk la korang semua kan.. haaaa.... entry kali ni aku nak bgtahu korang semua yang aku x pernah pun keluar lunch... (pekerja baik).. nak ckp x pernah tu tipu r kan.. ada tapi x la selalu... dulu2 kalau kawan opis lama aku ada rajin gak la keluar g lunch.. psl makcik sorang ni rajin nak keluarkan kereta..aku??? memang malas nak keluar kan kereta kalau x ye2...

ok la lunch kitaorg just simple je ala takat nak alas perut yang sentiasa berbunyi bila cukup time... hahaha..
erm.. memandangkan aku ngan opismate aku ni malas bebeno nak keluar cr makan so kitaorg pun decided la tuk makan kat opis je...  well.... lg pun cuaca panas ler.... rasa mcm nak terbako je kulit muka aku yang cun melencun ni... ( x sedo kulit pun boleh la katakan hitam) hahahha...

Huhuhu... kalau dulu asik2 bungkus nasi lemak.. psl pg2 bila nak g opis hanya ada yang jual nasi lemak..nasi lemak.. mee siam. mee siam.. lontong..lontong... adoiiiii!!! nek busan la.. muka pun dah mcm nasi lemak da...
tadaaaaaaa................. erm.. kitaorg pun tetiba je terpikir nak masak kat opis... so ape lg kongsi duit beli rice cooker... mula2 ingtkan x banyak masakan yang kita leh masak & makan... x sangka plak ah moy ni g beli rice cooker yg , multipurpose leh stim.. leh masak mcm2 tau..tau...

Setiap Isnin aku akan beli ayam 1/2 ekor untuk stok seminggu lunch kitaorg so dengan ayam tu mcm2 kitaorg leh masak & makan makanan tgh hari.. so mcm biasa la bab masak memang aku ler yang masak... (my hobi kan masak) mcm2 yang aku masak kadang2 masak nasi ayam.. kadang2 nasi lemak... ayam stim la.. eh mcm2 la...

mcm menu lunch kita baru2 ni ayam masak kicap, ada kentang & mushroom...yummmyyyy...  psl LuLu (dia ni kawan 1 opis aku) tetiba teringin rindu nak makan ayam masak kicap... so aku pun masak la... wah!! korang dengar mesti pikir complete je dapur aku ni, beso kan mcm2 ada dalam pantry ni kan... ok la cer banyak x guna jom layan ayam masak kicap + soy pak choy sos tiram...


lunch kami untuk 2 org.. ayam masak kicap + soy pak choy sos tiram



kalau tgk pd masakan mesti pikir dapur opis dia ni completenya tu pls leh masak mcm2 kan...
ok aku tunjuk korang pantry kitaorg ni mcmne..kecik je...




cantik & cute x pantry kami...



Ni la dia pantry kami yang comel & cun... nampak x periuk nasi tu.. tu la periuk nasi multipurpose yang boleh masak mcm2... kami cuma ada rice cooker je pun boleh masak nasi ayam...huhuhu kalau hati dah suka mcm2 pun boleh jd kan... stok dapur pun banyak kan...

so pd korang2 yang malas nak keluar lunch manfaatkan la pantry yang disediakan tuk korang... (lepas ni mesti korang rasa mcm nak masak kat opis kan...)

Wellll selamat mencuba.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...