I Love JB

Sunday 5 February 2012

Astagfirullahalazim........................

Artis...owh artis....

Erm... x tahu nak kata ape la Artis zaman sekrang ni .. kawin nak wat grand2 je... tahu la korang banyak duit nak wat grand2, tapi agak2 la woiii!!!

Aku rasa mcm bengang gak la ngan cara perkahwinan si EZLYN tu .. ala penyayi rambut keteng kembang tu.... aku rasa ntah ape2 ntah... kalau ye pun org sponsor jgn la sampai lari dr adat & cara org islam mcm kita2 ni...
Ape yg aku nak ckp ni ada 1 hari tu aku terbaca la cerita psl wedding si EZLYN ni kat MSN (yela masa tu baru je on goole chrome.. tup..tup.. ternampak psl cer wedding) Malaysian singer Ezlynn and Adam Fahmi’s wedding photos ...


Fuhhhh.....!!!! bila tgk rasa nak terjojol biji mata aku & hati aku berdebar2 je... berdebar bukan psl ape? psl cara wed dia tu langsung x nampak mcm ORG ISLAM..... & cara ORG MELAYU...


aku cam malas je nak cer banyak wat sakait hati je.. aku rasa kalau korang tgk pun mesti sakit hati nya la...








ce korang tgk pic ni ...wah!!!! memang cantik ala perantin la katakan TAHNIAH EZLYN tapi ce korang tgk ape yg cacat pd pic diaorg ni.....
Haaaaaa ce tgk gaun perantin dia tu... aku tahu la mahal tapiiiiiii.... mcm x sesuai untuk di pakai oleh seorang wanita melayu islam pd majlis perkahwinan org melayu yang penuh ngan adat & warisan..... (aku pun x tahu la dalam pale otak dia ni pikir ape?) erm????? dengar cer perkahwinan dia ni di sponsor oleh RAFFLESIA.... walaaaaaaaaaaaaa..... ala kalau irg sponsor pun ....... ye la cuba kita teguhkan IMAN & KUAT PENDIRIAN kita untuk mempertahankan cara & adat kita sebagai org islam... cara pakaian tu melambangkan mcmne orgnya tau .... baru la bangsa lain RESPECT ... ce tengok kalau ada apae2 majlis2 grand2 kita saje yang sibuk nak ikut2 cara org barat (mat salleh tu la) berpakaian .. sedangkan diaorg ada ke ikut cara kita berpakaian??  x de kan.. x de kan... tu la org MALAYSIA ni.. bukan nak ckp ape la.. ce tgk wife PUTERA WILLIAM... THE ROYAL WEDDING berpakaian cantik je kan.... pakaian dia pun dah mcm kebaya aku yg tgk pun rasa mcm bangga ngan kebaya... bertutup jugak kain labuh je... boleh pun... ni ntah ape2 ntah konon up to date la.. up to date la sangat sampai pakai gaun pendek kalau kaki cantik x pe gak betis beso gak... ape la artis2 ni kan kerana nak terlalu glam sangat sampai lupa  dia tu sape ... walaupun artis korang pun manusia biasa gak yang dilahirkan dengan adat & agama so faham2 la sendri ye... rasa macam nak muntah je tengok wedding macam ni... uekkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!


Jadi pada artis2 MALAYSIA yg melayu la terutama kalau korang nak kawin pastikan cr wedding planner yg betul2 menepati citarasa & budaya org melayu....

ape ni?? ape ni??? ce tgk dah macam omputih la konon dayang2 tu... aduyai!!



orang melayu kawin mcmni ke??? ish! ish!!!



kan..kan... dah macam org kristian da... sorry to say la ezlyn...



masing2 amik la berkat .. jap lg turn korang berempat plak yg kawin...



nampak x.. nampak x....


alamak!!! kawan aku pun ada da.....


kan...kan... nampak x ape yang aku nampak .. kalau tengok sekali imbas x macam perkahwinan orang melayu islam kan.. yang hadir pun suka sangat pakai pakaian kemban2 ni... aduyaiiii!!




Sedih......... pale dah mule pening + nak muntah... korang tengok la sendiri...


Bak kata Nabil Ahmad "lu pikir la sediri!!"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...