I Love JB

Thursday 2 February 2012

LAUK KAMPUNG JE...

Hari ni balik keje mcm biasa so rutin harian aku mcm biasa la bila sampai umah,...
Erm.... tekak ni terasa mcm nak makan lauk kampung plak kan... smlm aku ada beli pucuk manis ingtkan nak masak lemak erm... x jd la...  so hari ni aku g kedai g cari keledek untuk masak ngan sayur pucuk manis masak bening.... haaaaaaa tu la dia tetiba teringat kat lauk arwah mak aku dulu... sebab dulu arwah selalu masak lauk ni kalau dah x de idea nak masak ape kan... time2 tu sedap je almaklumla AIR TANGAN MAK la katakan....

So menu malam ni yelah..... sayur pucuk manis masak bening (bening tu mcm masak air/sup) ngan keledek lawan ngan ikan goreng tambah plak ngan sambal belacan aku tambah lg ikan tamban goreng yummmyyyy!!! haaa.. sambal tumis tu balance smlm aku panaskan aje psl hubby kan x makan sambal belacan so gantikan ngan sambal tumis...

Cerita psl sambal belacan , sejak akhir2 ni aku suka sangat makan sambal belacan ala2 bibik lama aku wat..(bibik tu dulu org gaji masa aku sekolah dulu), semua digoreng dulu baru la di tumbuk... lain kan sambal belacan... tapi aku guna cili merah sebab x terlalu pedas.. hermmmm aku ngan hubby memang x kuat makan pedas,,... melayu tapi..... pelik kan kitaorg... tapi ape yg lg pelik yelah taste kitaorg lebih kurang sama je... hhuhuh tu la dinamakan JODOH... bukan BODO tau.. huhuh...

So senang cer menu malam ni banyak ingtkan aku pada kenangan lama la... ye la nak balikan nostalgia lama... erm.. senang jd org lelaki balik2 je makanan dah tersedia kat atas meja... balik2 je terus soh cedok nasi...erm... tu la pekene AIR TANGAN ISTERI namanya... x rugi jd isteri ni.. hahaha lg2 mcm aku ni yg pandai masak... (wah!! masuk bakul angkat sendri nampak...kah..kah..kah..)

Well cerita banyak pun x guna just nak show korang menu malam kitaorg....



ikan goreng + sayur pucuk manis ngan keledek + sambal belacan + ikan tanban goreng + sambal tumis ikan bilis


selamat menjamu mata...... sedapppppppp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...