I Love JB

Tuesday 2 July 2013

Luaskan Kuasamu JDT

Perghhhh... skrang ni hebooh crita pasal bola je memasing kan.. almaklumlah baru lepas final Piala Fa Malaysia 29/6/2013 hari tu kan...  erm... SAYA BANGGA JADI ANAK JATI JOHOR...

Ye lah ni nak cite sikit lah.. Pencetus revolusi terkini arena bola sepak JOHOR adalah TMJ Tengku Ismail memang sangat dasyat kan.. kalau dulu kita tengok nama JOHOR x lah se gah sekarang kan, tapi alhamdulilah selepas di ambil alih oleh TMJ semuanya berubah. Perubahan yang sangat drastik di kalangan peminat & penyokong bola sepak JOHOR. Ce kita tengok je game kali ni ( Tahun ni) stadium sentiasa penuh dengan penyokong JOHOR bila team JOHOR beraksi kan.. so nampak kan perbezaan dulu dan sekrang kan... anyway aku pun terjebak sama... huhuhu.. memandangkan aku ada anak kecik yang susah untuk aku ke tempat2 yang ramai orang aku akan tetap memyokong dari rumah.

Kalau dulu ada game je my hubby akan ajak ke stadium untuk tengok live.. tapi tu dulu la.. masa nama JOHOR agak2 malap kejap, bila dah terang ni aku x berpeluang nak join sama ngan Fan yang lain. Nak cite pasal minat nak katakan aku ni 100% minat bola x jugak, tapi disebabkan my hubby ni terlalu minat kat game bola aku pun terjebak sama lah dari teman terus jadi suka sekali gus minat...wawawawa.... walaupun sokong kat rumah aku rasa rumah aku kire bergema jugak lah dari sorakan anak kecik aku ngan babah dia.. huhuhuhu...




Mungkin game kali ni x de rezeki johor untung cium piala FA tu kan.. dan mungkin rezeki berpihak pada KELANTAN... Gomo ... Kelate Gomo.... (macam tu lah agaknya bunyinya) what ever...... Johor tetap di hati kan... ape yang aku nampak pada malam tu (walaupun x berapa pandai sangat) corak permainan pemain JOHO memang kurang memuaskan tak seperti biasa.. macam tak menyengat pun... player pun (cehh tetiba tercakap omputih plak) asik kuar masuk je.. baru main je dah tukar player.. pening aku tengok player asik tukar2 je... kesian Mat Yo yang harapkan bola datang kat dia nampak gayanya mcm hampeh... peluang untuk GOL!!!! kurang bg pihak JDT.. x pe ape pun semua player terbaekkkk & JDT terbaekkkkk... macam aku cakap tadi lah mungkin tahun ni bukan rezeki kita lah JOHOR.. but don't worry next year kan ada lagi.. di harap tahun depan lagi lah di sengat2 kan... huhuhu...

Kes penyokong plak memang RARE la... bebudak ni memang aku tabik spring!!!!! Boys Of Strait B.O.S memang terbaek dan berjaya membawa semua penyokong bersatu hati dengan membentuk sorakan yang sangat teratur... wow!!!! x kire la sape pun ketua B.O.S korang memang gerekkkkk.... aku rasa lah dalam banyak2 penyokong... kali ni penyokong JDT memang sporting terbaekkkk... kire berjaya lah korang membetuk 1 pasukan sorak.. huhuhu yang penting bukan Cheering Gegel Club... hahahaha.... sape2 yang belum dengo.. yang belum tengok video pasukan sorak dari JDT bek korang g search & tengok aku rasa pasti bulu roma korang meremang je tengok... so sorry bagi Fan The Red Warrior... walaupun kita x menang game tu tapi penyokong tetap terbaek..... KO ADO???? huhuhu... anyway Kelantan memang berhak tuk menang game kali ni dan kitaorg akui yang JDT masih baru & In Shaa Allah next year kita jumpa lagi ye...

Aku nak cakap banyak pun aku bukannya ada kat stadium kan.. cuma kawan2 aku je yang g siap wat rombongan lagi.. (bukan rombongan cik kiah ye) so segala info yang aku dapat berpandukan dari berita di TV/info kawan/info di FB so kalau x caya leh semak balik ye...

Jom kita enjoy dengar sorakkan dari pasukan JDT
LUASKAN KUASAMU JDT!!!!

 <iframe src="https://www.facebook.com/video/embed?video_id=544390308952805" width="400" height="300" frameborder="0"></iframe>

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...