I Love JB

Friday 5 July 2013

Ketomen VS Man

Jangan pulak korang ni rasa pelik bila tengok ape benda tu KETOMEN VS MAN... hahaha...

Meh sini aku nak cite... biasalah bahasa budak2 kan so mesti ada terkeluar ayat & bunyi yang agak cute dan kelako kan... nama pun bebudak kan....

Sape yang x kenal ngan ULTRAMAN kan... dari aku kecik2 dulu dah ada dah cite ni.. konon2nya menyelamatkan bumi dari ancaman pengganas mahluk asing.... ye ker???? tu la cite budak2 yang jadi ikutan sampai la sekrang... dah tu... sampai ke anak aku pun tau ape tu ULTRAMAN... don't play..play.. woooo dia baru nak masuk 2 tahun tau...

Nak cite pasal ketomen dulu la... aku ada sorang kawan baik... baik sangat2... (memang baik pun kawan susah senang) anak dia yang 1st ni dah 3 tahun hampir 2 tahun (aku rasa lah) cuma badan dia beso sebab dia montel... hihihih nama dia rayyan... aku panggil abg yern je.. sebab dah ada adik qal (adik qal tu adik dia).. mengikut cite mama dia (kawan baik aku la tu) anak dia ni suka sangat tengok cite ULTRAMAN sampai beli patung tu siap main mcm konon2 nya dia menyelamatkan bumi... kan..kan..  nampak kan pengaruh dia.... yang x boleh tahan tu.. dia panggil ULTRAMAN tu KETOMEN.. budak2 kan.. comelnya... so sweet... x kisah lah janji belakang ada bunyi sama... dulu aku selalu cakap dalam hati... mcmni dia cakap KETOMEN.. lidah budak2 kan.. anak aku esok mcmne la agaknya....


ni lah rayyan dengan aksi KETOMEN


Ni cite pasal MAN plak.. bukan man tau... dulu aku fikir anak kawan aku cakap pasal KETOMEN now tiba la masanya turn aku plak... anak aku dah pandai da... cite pasal MAN... almaklumlah umur pun belum sampai 2 tahun jadi dia cuma boleh sebut yang belakang je.. MAN... sebelum ni anak jiran aku datang umah bawak ultraman dia (kecik je patung tu ) datang anak aku leh nak men benda alah tu... mula la sesi rampas merampas... ishhh memalukan aku je... setat dari hari tu terpakse la aku mecari patung tu.. sampai lah smm aku g mall ternampak 1 patung ultraman dia leh jerit .. MANNNNN!!!!! perghhhh pandai plak anak aku ni... nak ke tidak terjebak kene beli 1.... padahal tadi baru lepas beli train.... Babahhhhh.... tolong lah anak babah dah pandai mintak menan....    

Suka bila dapat man..

Teruja la tu...

Pelik tetiba man ada lampu kuar..


Cubaan tuk bercakap dengan man...

Terdengar plak man ada kuar bunyi2

Bila dah dengar bunyi siap angguk2 kan kepala plak



Aduyaiiii... budak2 zaman sekrang ni...

Kadang-kadang bila tengok keletah anak2 dari stress sampai hilang stress.. anak2 lah penghibur kita...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...