I Love JB

Sunday 27 January 2013

Yogyakarta Day 1 (Sambungan)


Sambungan dari Day 1…
Bila sampai kat Changi Epot aku pun ternampak 1 hiasan yang cantik sangat dari jauh memang Nampak macam benda tu bergerak sendiri tanpa tali tapi bila datang dekat memang perlukan tali (mcm tali tangsi tu kan x Nampak), bentuk macam air mata bergerak mengikut irama…

(aku berlepas dari changi epot s’pore)

Sempat amik pic ngan taman bunga dalam epot

terasa kagum...(sebenarnya jakun)

ni la dia hiasan yang aku cakapkan... cantik kan..

sempat bergambar lagi uolllsss

Sampai je lepas amik gambar semua perut pun lapo (kitaorg belum b’fast lagi ni), ape lagi jom cari tempat makan… cari punya cari boss aku berkenan nak makan kat 1 kopitiam ni… erm… nama memang la nama cina walaupun dish yang diaorg sediakan makanan melayu… so salah seorang kawan aku ni g la Tanya ngan cashier tu sama ada kopitiam ni HALAL ke tidak.. (biasanya diaorg akan Tanya dulu takut kitaorg yang islam ni x leh makan kang x pasal2 tertipu plak kan). So memang sah dia kata x HALAL,(memang x de jual pork mungkin sebab pemilik & pekerja bukan islam, tapi bagus jugak dia bgtahu kan) memandangkan boss nak sangat makan kat situ… jadi kitaorg pilih “Tapau” je kat Burger King set B’fast… Cuma tumpang makan kat kopitiam je makanan  semua makanan kitaorg bungkus tadi…

Set B'Fast saya...


Bila dah b'fast masing2 kenyang... erkkkk!!! alhamdulilah.. kira b'fast aku ni tahan la sampai ke Jogja nanti... dah kenyang kitaorg pun gerak la ke gate D untuk naik flight, sementara tu boss aku ni dah jalan jauh tinggalkan kitaorg... (dia memang laju nampak je cool), ahhhh g toilet dulu la awal lagi ni.. kang dah masuk flight leceh la.. (aku x suka masuk toilet dalam flight hehehe...) semua sekali masuk toilet biasa la bila tangki dah penuh mesti akan bocor... hehehe... bila dah kuar masing2 tertanya2 "eh mana boss??" masing2 tgk muka masing2 menandakan x tahu la kan..

"Ding Dong!! Attention to ms.Loo *** , Ms. Pak *** , Ms. Lo** Ms. Maiza Thulsima (tu aku la tu) & Ms. Haslindah please enter to gate D and get into aircraft now!!" 
wah!!! tu nama kitaorg di panggil tu... alamak!! boss x jumpa lagi ni... (yg kawan aku sorang g cr, yg lg sorang sibuk kol boss x dpt)...tapi nama boss x di sebut bermakna dia mesti dah sampai dalam flight ni....sampai depan gate je ada 1 orang crew ckp ngan aku... 

"r u Maiza???.. R u going to Jogja???"

aku cuma boleh angguk dengan keadaan blur je masa tu.. tetiba crew tu leh plak cakap...

"faster2!!!! u must make it faster!!!!"

Adoi bila dengar dia cakap mcm tu aku ape lg.. dengan beg aku yang berat tu berlari terus menuju ke kapal...(aku terasa dah macam dalam cite HOME ALONE dah...berlari2 masing2). Bila sampai dalam kapal rupannya boss dok relax je senyum ngan kitaorg... dah la dalam kapal semua org tgk kitaorg yg semput berlari...(nasib baik aku pakai baju sempoi je..) dok kat seat masing2 sibuk tanya boss itu la ini la... (aku je malas nak tanya dah jadi nak wat macam mane??.

Perjalanan amik masa 2 jam untuk sampai ke lapangan terbang  Adisutjipto International Airport  , masa kapal nak gerak tetiba stop then berundur plak aku pun pelik nape plak ni..(ada ape kes plak ni) ... rupanya ada masalah teknikal jadikan perjalanan kita tertangguh dalam 20 minit , (dok saje dalam flight ), bila dah ok kitaorg pun boleh terbang...yess!!!!!! (tapi dalam hati ni bila la nak sampai)... sebab boringnya dok dalam flight ni lama2 kan...bila boring ape lagi wat keje bodo la.. amik pic dalam flight konon2nya aku dalam flight la.. (dah mcm org jakun dah)

gud!!! padahal bosan tahap gaban ni..

upsss.. that's my boss a.k.a guru beso ni.. letak je kepala mesti tido

Puan linda room mate aku kat hotel nanti...

Dah 2 jam lebih dah baru sampai ke Adisutjipto International Airport  driver yang bawak kitaorg g jenjalan sepanjang kitaorg kat Jogja ni dah sedia menunggu... x de lengah2 terus g tunggu naik MPV (toyota x silap aku), bila naik je MPV tu guru beso ckp 

"ok sekrang kita g makan perut dah lapar...  sekrang kita g makan ayam goreng suharti yang paling fames tu"

Ape lagi driver pun bawak la kitaorg g makan kat sana.. perghhhh marveloussss!!! memang terbaekkkk la... sedap x terkira... kat malaysia memang x de ayam goreng mcm ni...



Ayam goreng suharti + tahu goreng+Guramei goreng+sayur pecal

Walaupun x banyak menu kitaorg pilih tapi dah syukur alhamdulilah kenyang....ayam goreng terasa lain dari yang lain tepung goreng tu yg buatkan ayam jadi sedap, aku rasa la ayam ni mesti diperap dalam jangka masa lama sedikit sebelum di goreng, tapi ayam di Indonesia ni kecik2 la.. murah je untuk 1 ekor ayam goreng suharti cuma antara Rp50,000.00 - Rp60,000.00 je.... ikan tu pun sedap isi lembut je.. aku x pasti ikan ape tu tapi memang sedap isi mcm kerapu.. di tambah pulak dengan tahu goreng (kat sana panggil 1 set tahu goreng lain tau aku pun dah lupa da...) nampak mcm goreng biasa tapi tahu ni mcm ada rasa perisa la... campur plak dengan sayur pecal yang di tambah dengan rempeyek atasnya.... (kawan2 cina aku x pandai makan sayur ni jadi diaorg kurang makan la..linda pun kurang makan mungkin dia jenis x makan sayur kot.. kalau aku memang hantu sayur..hanya aku ngan best friend aku je makan sayur..Ms. Loo)...


Air kelapa yang sejuk.... sedapnya...

bila dah lapo memang x hengat kan.... erkkkkk!!! alhamdulilah..

 Alhamdulilah.. kenyang jugakkkk....

comelnya kitaorg...


Bersambung.....

1 comment:

  1. Assalamualaikum wr wb.

    Sebelumnya saya mohon maaf jika Tuan/ Puan/ Abang/ Akak kurang berkenan. Salam perkenalan nama saya Jati dari syarikat pelancongan Ganesha Jogja Tour & Travel. Kami adalah perusahaan pelanjongan khususnya dalam pakej pelancongan Jogja. Bilamana tuan/puan, abang/akak hendak melancong kat Jogja sila bole kol / whatsapp saya. Insya Allah saya bagi quotation menarik dengan harga yang berpatutan.

    Kami bagi harga yang berpatutan dengan pelayanan maksimal kerana semua kami handle langsung dari Jogja. Jika tuan/puan, abang/akak hendak melawat ke Jogja jangan sungkan whatsapp saya +628985101301 atau kol +62 85104919010, bole juga email ganeshabantul@yahoo.com. Tanya2 dulu tidak mengapa.. 

    Selain pakej pelancongan Jogja kami juga melayani paket pelancongan luar kota seperti Solo, Dieng, Bali, Lombok, Bromo, Karimunjawa, Bandung dan lain-lain. Ada juga sewa kereta / van / minibus dengan harga yang berpatutan. Harga bole kami sesuaikan dengan bajet Tuan/ Puan/ Abang/ Akak sekalian.

    Berikut contoh pakej pelancongan dari kami:

    Jogja 4D3N Tour (FULL BOARD / ALL IN)
    Kasongan (pottery production), parangtritis beach, manding (leather arts), borobudur temple, lava tour merapi (exploring the rest of merapi eruption using jeep), chocolate kotagede, masjid mataram kotagede (oldest mosque in Jogja), pusat kerajinan silver kotagede, kraton (sultan palace), tamansari watercastle, cave tubing goa pindul, indrayanti beach, bukit bintang
    Price start from: RM 482

    All package types include:
    • Private Car AC (Toyota Avanza / Grand Livina for 2-6 pax, isuzu elf 11 seats for 7-11 pax, isuzu elf 16/17 seats for 12-16 pax, medium bus 31-33 seats for 17-33 pax, bigbus 44-54 seats for more than 33 pax)
    • Hotels 3 nights *2/*3/*4 (+breakfast)
    • Driver
    • Driver Meals
    • Parking fees
    • Tour guide (by request)
    • Entrance ticket’s stated in itinerary
    • Dinner and lunch based itinerary
    • Documentation (by request)

    Exclude:
    • Airport taxes
    • Personal expences (laundry, pulsa, shopping dll)
    • Additional menu for dinner / lunch (if included)
    • Driver, driver’s assistant, guide tips (optional)

    Note:
    Harga dapat berubah sewaktu-waktu
    Harga tidak berlaku bagi high season

    Banyak lagi pakej yang lain seperti Jogja + Solo, Jogja + Dieng, Jogja + Semarang dan lain2. Sila jangan sungkan kol saya di +6285104919010, atau
    whatsapp +628985101301 (FREE).
    Email: ganeshabantul@yahoo.com
    FB: jati182@yahoo.co.id (Jati Wijaya)
    Atas perhatiannya kami ucapkan banyak2 terimakasih.

    Wassalamualaikum Wr Wb

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...