I Love JB

Thursday 10 January 2013

Sakit 2 Hari Lost 1 kg…



Semalam MC sebab pitam tekanan darah turun rendah sangat sampai 90/60, tu pasal la pitam… Lepas g klinik jumpa doc dapat la MC 1 hari… mulanya doc nak bg 2 hari tapi aku tolak cakap nak 1 hari je, ye la aku ni kalau dok umah terasa bosan la jugak sebab dah biasa bekerja kan, tapi mujur ada hero kecik yang menghiburkan aku so x la rasa bosan sangat melainkan dia tido.. aku pikir lepas makan ubat mesti elok, (biasanya macam tu la).

Erm.. malam aku x boleh tido la x selesa x tahu la kenapa, tangan mcm krem plak… (ni la aku kalau sakit memang teruk macam2 leh jadi), sampai jam 3.30 pagi aku terus sms suami tercinta nk bgtahu yang aku ni x boleh tido smlman, then hubby aku pun balas sms aku ( hubby keje malam plak)

“baca ayat kursi dan 3 qul pastu sapu kat tangan “

Aku ape lagi terus buat tapi tetap x boleh tido… redha je la..  aku x sedar pun bila masa aku tido itu pun brapa jam je.. pagi bila bangun tido langsung susah nak gerakkan badan, aku terus jadi lemah.. (mak aiii sekali sakit jadi mcmni), pagi2 aku kol hubby soh dia bawak aku g klinik lg, sebab kali ni aku terasa tekak loya macam angin… bila hubby balik lepas dia mandi kita pun gerak g klinik… dapat la aku MC untuk hari kedua, doc cakap aku kene rehat banyak2, ye memang betul aku perlukan rehat, aku x cukup rehat dan penat tu la menyebabkan aku leh jadi pitam & tekanan darah aku turun sampai macam tu sekali.

Balik dr hospital je aku makan ubat & cuba untuk tido tapi x boleh (sebab x biasa tido siang), jadi aku baring2 je dengan bergebo bagai…

Nak kata aku ni workaholic x jugak, mungkin aku banyak benda nak uruskan stress ngan kereta rosak manjang… 2 hari MC wat aku serik .. so lepas ni memang aku kene berjaga2 supaya tak jadi macam ni lg…


sebahagian dari ubat2 aku

Aku baru je sakit 2 hari dah lost 1 kg.. fuh!!!  x de selera makan tu yg jadi lost 1 kg... nak ikutkan aku kalau sakit/puasa memang leh sust berat badan, cuma diet je aku x leh kurus.. x faham nape kan.. 

X yah la susah-susah nak berdiet bagai... sakit je pun leh lost 1k... hebat sungguh sakit ni... (x kan la nak sakit plak kan)

So selamat makan ubat untuk saya….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...