I Love JB

Thursday 8 December 2011

TENTANG DHIA

Drama bersiri TENTANG DHIA yg keudara tiap isnin hingga khamis kol 7 mlm. semua tergila2kan tgk cer ni termasuk la aku... cer ni best salah 1 sebab pelakon-pelakon yg berlakon dlm drama ni..  7 sebenarnya jln cerita ni pun menarik, tapi ape yg x patut tentang cerita ni siaran nya di udara time2 org nak solat adoiiii takut aku terlepas oslat je... tu psl la tiap kali tgk hubby mesti membebel... solat dulu...solat dulu... bila iklan je aku cepat2 g solat...hahahha... aku suka karater ZIKIR kalau la hubby aku mcm tu alngkah bahagianya... tapi hubby aku pun lebih kurang mcm tu gak cuma rupa je x sama....hahaha... TERGODA tau ngan cara si ZIKIR tu.... x tahu la ape kesudahannya.. yg paling menakutkan aku DHIA MATI HIDUP SEMULA.. wah!!! ALLAHUAKHBAR!!! masa aku tgk episod tu sakit dada aku... tapi betul dalam zaman moden ni pun masih ada org yg pikir sampai mcm tu.... mcm pepatah kata IKUT HATI BINASA ni la dia org kita suka ikut hati bila nak wat sesuattu... x pikir benda ni baik ke x?sah2 la BERDOSA wat mcm tu kan... takutkan bila tgk benda2 ni berlaku depan mata, tapi episod ni betul2 memberi kesan & bg org insaf termasuk la aku... betul jugak kata USTAZ tu... ilmu2 hitam ni hanya boleh di kalahkan dengan kalimah ALLAH jd sebagai peringatan kita kene la rajin berZIKIR & bersolat.. untuk jauhkan dr perkara2 yg x diingini..

ok2 jom2 kita baca sinopsos drama TENTANG DHIA..

Nama asalnya ialah ZIKIR BUAT DHIA tapi dah tuko pd TENTANG DHIA drama ni akan habis x lama lg...








TENTANG DHIA akan bersiaran bermula pd RABU 9 NOVEMBER kol 7-8 mlm tiap isnin-khamis sebanyak 26 episod, cer ni hasil nurkilan & arahan AZLINA PA'WAN TENTANG DHIA  dijayakan barisan pelakon termasok NORA DANISH, AKO MUSTHAPA, ADYPUTRA, TASHA SHEILA, IZREEN ASMIDAR & PUTERI SARAH.











Cinta dan simpati tiada ukurannya bagi DHIA yang berdiri antara 2 lelaki yg sangat dikasihinya. RAFFI & AZMI 2 lelaki berbeza daripada 2 latar belakang. Percintaan 3 segi ni turut menjadi mimpi ngeri bila ia cemburui MELLY yg berasakan dirinya lebih sesuai.
AZMI sebagai kerani biasa adalah cucu seorang imam di kampong & disukai ramai kerana sifat rendah diri & pandai mengambil hati. DHIA sudah lama terpaut pd AZMI. Walaupun RAFFI jejaka daripada keluarga berada mempunyai keulusan UNIVERSITI dr LUAR NEGARA juga adalah teman rapat DHIA sejak kecil lagi.
DHIA memilih AZMI sebagai tunangannya, mankala RAFFI yang ikhlas menyintai DHIA redha dengan keputusan tersebut. MELLY mengamvbil kesempatan untuk mendekati RAFFI dengan memrangkapnya ketika sedang mabuk. Akhirnya MELLY mendapati dirinya mengandung,tetapi RAFFI tidak mengendahkannya , tertekan & terdesak MELLY mengenekan AZMI pulak.
AZMI & MELLY ditangkap basah penduduk kampong, namun DHIA memaafkan AZMI & majlis pernikahan tetap berlangsung seperti dirancang, ketika majlis berlangsung MELLY meminta AZMI bertanggungjawab sehingga MELLY mengandung. AZMI & MELLY disatukan tanpa kerelaan DHIA.
Hidup DHIA didatangi ZIKIR seorang arkitek daripada sebuah firma di KUALA LUMPUR,ZIKIR sangat meminati ROSE pekerja di firma tersebut, ZIKIR & kawan baiknya FENDI mengalami kemalangan jalanraya yang mengakibatkan FENDI meninggal dunia, ketika majlis pengebumian FENDI, ZIKIR terlihat DHIA & terpesona dengan keayuan DHIA.
Kemanakah hala tuju kehidupan DHIA?

Korang jgn lupa tgk cer ni tau… aku x pernah miss pun..
Anyway NORA DANISH u look so cute & beautiful ……..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...