I Love JB

Thursday 7 February 2013

Yogyakarta (Day 3)


Assalamualaikum geng blog… baru 1 hari x update blog tangan dah gatal nak update kan…jom kita tengok update Day 3 (Yogyakarta)

Semalam aku lupa nak bgtahu korang sebelum kitaorg balik ke hotel tu kitaorg ada singgah Pusat Oleh-Oleh (ala ole2 dr Jogja la), aku Cuma sempat beli keropok bawang, beninjau, ngan kuih paling terkenal kat Jogja (kalau dtg Jogja wajib beli) Bakpia Jogja…


Pusat Oleh-Oleh

Ni la kuihnya.. ehsan google


Seawal jam 4.15 pagi bangun tuk bersiap2 nak balik MALAYSIA!!! Yessss!!! (rasa mcm x sabar plak nak sampai MALAYSIA nak jumpa hero kecik aku tu), hari tu aku bangun lambat sikit dr Linda… sedo2 je dia dalam toilet mandi… (dalam hati berkata aikk??? Cepat plak budak ni bangun??), lepas je Linda kuar dari toilet aku pun tanya la dia nape cepat bangun hari ni… rupannya dia x leh tido sampai asik masuk toilet je… perut wat hal plak… pg2 dah wat interview ngan Dr. tan kan…(dia tido2 ayam la agaknya), pastu aku pe lagi g mandi siap2.. (biasa la aku kalau dalam toilet mesti lama sampai Linda pun ckp jaja kalau dalam toilet berejam2.. huhuhu nasib r sape soh bangun lambat kan… kali ni aku plak yg lambat). Bila dah siap aku sempat lagi…..


ok saya dah siap....

Memandangkan kitaorg kene gerak awal dalam kol 5 pagi jadi kitaorg x de la nak b’fast kat hotel, terpakse la tahan lapo dulu… nasib baik mlm tadi aku sempat singgah kat kedai kek kat Matahari Mall so beli la roti untuk alas perut pg ni.. (roti x sedap keras bau je menarik) jadi pg tu aku sempat sarapan kopi ngan roti je… Linda Cuma jamah roti je.. dia minum air suam…

ni je yang sempat jamah sebelum ke epot
Masa tengan b’fast pintu bilik kitaorg di ketuk, rupanya Ms. Pak dtg bilik ckp soh turun bawah kalau dah siap…(kitaorg memang dah siap pun Cuma nak turun je…). Bayangkan kol 4.50 pagi kitaorg dah tercongok kat depan lobby nak check out… (terpakse awal sebab flight awal kol 6 lebih kene sampai epot awal..) ingtkan kitaorg yg lambat rupanya diaorg pun belum siap lg… jadi arghhhh tunggu bawah je la.. so aku +Linda ngan guru beso dah siap jadi kitaorg je la tunggu kat Lobby hotel… aku serahkan kunci pd Ms.Loo (sebab dia yg arrange bahagian ni aku Cuma follow je), sementara tunggu gurls yang lain turun guru beso dah sedia tunggu kat kaunter hotel… huhuhu x lama lepas tu gurls yang lain pun turun dengan beg2 besar masing2.

guru beso dah cekak pinggang sebelah tunggu gurls yg lain

Aku Cuma bawak beg 1 je masa dtg tapi bila balik terpakse tambah beg sebab, sebab brg lg banyak dr beg.. memandangkan aku x de beg xtra terpakse la aku pinjam Linda malam tadi untuk letak brg2 aku yang x muat dalam bbeg aku.. selebihnya terpakse la hand carry, rupannya bagasi hanya boleh 8kg je… beg aku je dah 10 kg nak wat mcmne bayo je la…

antara beg aku yg penuh dengan barang yg aku dah shopping

Sementara tunggu diaorg settlekan bilik hotel nak check out wat ape berdiri je aku pun duduk la kat kerusi yg ada kat lobi tu sambil sempat amik pic lg… huhuhuh.......

bye..bye... Jogja ada umur panjang kita jumpa lagi

Bila dah settle semua terus angkat beg masuk dalam MPV driver dah sedia tunggu dr jam 5 td… so kitaorg pun terus gerak ke epot (masa dtg rasa mcm jauh je epot ngan hotel, rupanya x jauh pun dekat je)… pagi2 kol 6 dah sibuk dah jln raya org nak g keje…(keje ker ahad???) kalau korang nak tahu hari ahad pun diaorg ada yg keje… kalau ikut driver ni ckp kalau keje gov dulu keje dr jam 8 hingga jam 2ptg dah balik.. sabtu keje ½ day… tapi sekrang dah tuko sabtu cuti tapi keje dr jam 8 hingga jam 5 ptg.. (lebih kurang MALAYSIA je la), sampai je epot terus ke kaunter check in (Sorry x sempat nak snap pic..)




Ruang menunggu untuk penumpang selepas check in kat epot Jogja ni mcm biasa je.. x secanggih mana pun… agak2 mcm tempat tunggu bas je… heehehe…. Kuar je pintu jalan sikit dah sampai kat aircraft…. Huhuhuh…. (bagus jugak x yah jalan jauh.) bila lebih kurang 1 ke ½ jam tunggu (aku x tgk jam pun masa tu), kitaorg di minta bersedia untuk naik pesawat AIR ASIA… bila dah beratur kuar dr pintu je terus menuju ke pesawat, dah check seat semua bagai dok diam2 kat situ… eh!!eh!!! peramugara dia handsome la… (sorry x sempat nak in hp snap pic dia) peramah.. sentiasa senyum…senang cakap memang handsome mamat ni….


Nasi Lemak Pak Nassier





Sorry la korang kali ni memang aku x snap pic dalam kapal sebab masa dtg dah  snap kan.. kang kalau snap jugak kang ada jugak yang ckp aku ni JAKUN hahahaha…. (Ye..ye.. sy mengaku yang saya jakun) so dalam kapal tu memang aku ngantuk giler..(yesss!! Dapat tido) ni kira balas dendam psl kene bangun awal la… dapat jugak la lelapkan mata… tengah-tengah sedap tido si Ms. Lo kejutkan aku tanya…


 “Ja u nak makan ape B’Fast ni”

(aku dengan blur pun jawab)

“ha?? B’fast ape?”

“kita kan x sempat b’fast so boss ckp order je dalam kapal”

(ooo.. aku ingtkan ape benda la tadi.. sementara tu Linda hulurkan aku menu yang ada dalam pesawat)

“ok I order yang ni la set senang… (nasi lemak)”

Maka semua pun order  yang sama ngan aku… Nasi Lemak.. ok la dr x de kan.. dalam set tu dpt air+nasi lemak+coklat Kit kat… memandangkan aku x makan coklat x pe la coklat tu simpan je tuk hubby aku nanti…


Gula-gula Changi epot

Terasa baru je tido jap dah ada org panggil …. (pesanan nasi tadi dah tiba… ntah2 aku dah tido lama Cuma x perasan je), tup2 masa dia bg air yang dalam set tu rupanya MILK TEA..Alamak!!!! aku mana minum the susu tengok je pun dah nak muntah so aku pun tanya ngan pramugari tu yang aku nak tukar pd air mineral water je.. kalau tukar mineral water memang x dpt coklat… erm… x pe la janji bukan TEH SUSU…yarkkkk aku x leh nak masuk tekak nanti.. confirm2 aku kuarkan balik… tu yg dapat air mineral water yang mahal.. Avian.. lepas makan masing2 mata dah layu.. ape lagi membutakan diri la… (bukan butakan diri tapi tido la)… mcm kejap je dah sampai pun… (biasanya kalau tido kita akan rasa sekejap je padahal kita dah tido lama dah..mungkin masa dtg aku x ngantuk & x boleh tido), sampai2 je kat Changi Epot check bagasi segala bagai (aku sempat lagi rembat gula2 Changi), driver yang amik kitaorg ni dah sedia tunggu jadi x leh la lengah2 lg.. terus tuju kat parking… upsss dia soh tunggu kat depan je nanti bawak kreta dtg depan epot, berangkut la beg masing2 ke dalam kreta MPV tu… tapi kali ni aku x leh tido psl dah sampai SINGAPORE (dah dekat sangat ngan JOHOR so rasa lega je xcited nk jumpa hero kecik aku.. rindu dah tahap x leh bla dah ni). Kalau ikutkan kitaorg akan sampai kat kulai dalam kol 2 lebih tapi flight kitaorg awal 30 minit dr asal.. so sampai dalam kol 1 ptg la… huhuhuh…

 Perjalanan kitaorg terus je x singgah mana2… bila sampai kat senai je aku kol la hubby aku bgtahu yg aku dah sampai senai… dia tekejut sebab kata aku balik lewat tapi dah sampai senai… kebetulan dia cakap akak aku ajak g jemputan kawin sedara aku kat Lembaga Nenas kat Tampoi jadi aku pun ckp tunggu la so aku leh ikut sekali…  jadi bila sampai jer.. kat umah dengan xcited aku terus panggil nama anak aku.. (ya allah rindunya aku kat dia)… panggil2 rupanya dia tido plak.. hehehe… x kira aku kejutkan jugak.. (yg hubby kat umah aku x pedulikan anak yg aku cr dulu..huhuhuhu…) bila bangun dia x nak ngan aku la…waaaaaaa asik2 panggil… babah!!!babah!! waaaaaaaaaaaaa anak sendri x nak ngan mummy….  (hubby aku dah siap2 kan dia dah nk g jemputan ,masa aku balik hubby tgh solat), siap semuanya kitaorg pun g la jemputan saing akak aku … sempat pakai baju baru yg aku beli kat Jogja lg… (x basuh dah pakai) dapat la makan freee lg pun aku kan lapo x makan lg… masa kat wed sedara aku tu la baru la si hero kecik aku nak kat aku… huhuhuhuhuhu…. So macam tu la cerita PERCUTIAN TANPA KELUARGA… hehehe…  Panjang umur boleh la sampai ke Jogja lagi dengan family plak.. sebab aku dah amik dah name kad driver tu…
Wassalam…..









1 comment:

  1. Assalamualaikum wr wb.

    Sebelumnya saya mohon maaf bilamana Tuan/ Puan/ Abang/ Akak kurang berkenan kerana posting saya. Salam perkenalan saya Jati dari syarikat pelancongan Ganesha Jogja Tour & Travel. Bilamana tuan/puan, abang/akak nak melancong kat Jogja sila kol / whatsapp saya. Insya Allah saya bagi quotation menarik dengan harga yang berpatutan.

    Kami bagi harga yang berpatutan dengan service best kerana kami handle terus dari Jogja. Bilamana tuan/puan, abang/akak nak melancong ke Jogja sila kol / sms / whatsapp saya +628985101301, bole juga email ganeshabantul@yahoo.com. Tanya2 dulu tidak mengapa..

    Berikut contoh pakej pelancongan dari kami:
    (pakej lain sila whatsapp)

    Day 1
    ● Tebing breksi
    ● Kotagede (kilang silver & chocolate)
    ● Sandboarding Parangkusumo
    ● Parangtritis beach
    ● Manding (leather arts)
    ● Alun2 selatan (sepeda & becak lampu)

    Day 2
    ● Merapi lava tour (sunrise)
    ● Borobudur temple
    ● Kalibiru

    Day 3
    ● Timang beach
    ● Cave tubing pindul
    ● Pinus Forest
    ● Bukit bintang

    Day 4
    ● Drop off to airport

    Harga bermula dari:
    RM 602 (ALL IN)*
    RM 452 (exclude hotel)*

    *kos kira dalam 1 ringgit = 3500 rupiah, kos hanya estimasi sahaja kerana nilai tukar naik turun
    * kos kira dalam 5 pax, lagi ramai lagi jimat, lagi sedikit lagi mahal

    Pakej termasuk
    ● Private kereta / van AC standard pelancongan (Grand / all new Avanza / Xenia untuk 2-5 pax, Isuzu elf 11 seater untuk 6-11 pax, Isuzu elf 16/17 seater untuk 12-16 pax, medium bus 31-33 seater untuk 17-33 pax, bigbus 44-54 seater untuk 33 pax lebih)
    ● Pick up & drop off airport
    ● Hotel *2 selama 3 malam (termasuk makan pagi)
    ● Supir / Pemandu
    ● Makan supir
    ● Parking
    ● Semua entrance fees sesuai itinerary (include Borobudur entrance fee $25 (Rp 325.000)
    ● 4x4 jeep merapi (kongsi 4 orang)
    ● shuttle menuju timang / kalibiru, kalibiru bilamana guna van harus naik ojek sepeda motor
    ● Dinner and lunch sesuai itinerary (halal meals)
    ● Air mineral
    ● Insurance

    Exclude:
    ● Flight Ticket
    ● Airport taxes
    ● Gondola ride bilamana pergi timang
    ● Personal expences (laundry, pulse, shopping etc.)
    ● Menu tambahan untuk dinner / lunch
    ● Tips untuk driver (seikhlasnya)

    Note:
    Harga dapat berubah setiap masa
    Harga tidak berlaku bagi high season

    >>> Untuk pakej pelancongan jogja yang lain sila jangan sungkan kol /whatsapp +628985101301 (FREE).
    >>> Email: ganeshabantul@yahoo.com
    >>> Facebook: www.facebook.com/reviosta (Jati Wijaya)

    Kami juga sedaiakan kereta sewa (all new avanza, xenia, innova, etc) / van (elf, travello, dyna, hiace 11-17 seats) / bus (29-50 seats) dengan harga yang berpatutan. Harga bole sesuaikan dengan bajet Tuan/ Puan/ Abang/ Akak sekalian.


    Atas perhatiannya kami ucapkan banyak2 terimakasih.

    Wassalamualaikum Wr Wb



    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...