I Love JB

Friday 1 February 2013

Yogyakarta (Day 2)


Assalamualaikum geng blog… jom kita sambung cerita di Jogja masuk hari kedua ye…

Nak jadikan cerita pada hari ke 2 tu aku kene bangun pagi, (sebab b’fast kol 6 pagi) aje giler??? B’fast pepagi bute??? Erm… kan waktu kat Jogja lewat 1 jam jadi dalam kol 6pagi tu dah terang benderang ok…   malam tu aku soh si Linda (roomate aku) kunci jam kol 5 pagi, aku dah sound dia “kunci jam tu set time Indonesia k jgn waktu Malaysia plak” dia pun jawab “OK” so aku pun konfiden je ngan dia jadi biarkan sampai kepagi…

Ntah macamne terbangun awal plak aku pagi ni… (nak kata xcited x jugak mungkin sebab tempat baru kan), aku bangun dulu dari Linda jadi aku la mandi dulu dari dia.. (pepagi buta mandi beb kene air panas la gamaknya…), nasib baik la aku ni terbangun awal rupannya si Linda ni  memanh la dia kunci jam kol 5 pagi tapi 5 pagi Malaysia jadi kalau la ikut jam ni gamaknya lewat la kitaorg. 



Lepas mandi siap semua aku pun turun bawah untuk sarapan, (ku sangka kan sarapan yang enak2 tapi pelik2 pulak) , ape  yang pelik?? Ye la x de nasi lemak pun.. x de karipap pun.. (ko ingt ni kat Malaysia ke ape nak nasi lemak bagai) x pe la janji ada sarapan bedal je la.. aku amik sikit2 semua makanan yang ada, sian kat kawan aku ni (Ms. Loo) dia memang suka sangat ngan soto so memang la dia tunggu-tunggu je nak makan soto dengan harapan ada soto, memandang kan kita ni kat Indonesia jadi banyak yang guna sapi kok.. (Lembu) kebanyakan semua masak dari daging lembu, meamndangkan kawan aku ni x makan lembu jadi x jadi la dia makan so hanya makan kuih/kek je.. x dapat la dia makan soto.. (yang lain makan nasi ngan mee goreng), haa ni lg 1 aku nak habaq mai.. mee goreng kat Indonesia ni bukan makan kat Malaysia semua nya guna mee segera.. walaaaaaaaaa… nak x nak makan je la mcm x biasa kan..

Ni la sarapan aku rasanya paling banyak amik aku la.. owh ye kawan aku tu makan bubur nasi la.. nampak tu tangan dia..

Yang Paling best aku rasa bubur nasi tu aku campurkan semua bahan bubur ayam ngan bubur nasi biasa rasanya terangkat jugak ek...(macam rindu plak nak makan). Bila dah kenyang agak2 perut dah di isi minyak kitaorg pun gerak la naik MPV (smlm MPV kaler hitam hari ni kaler gold), hari ni kitaorg akan ke Candi2 yang ada kat Jogja, perjalanan aku x pasti amik masa brapa lama sebab dalam perjalanan aku tido.. hehehe (balas dendam kene bangun awal) rasanya mcm lama jugak nak sampai macam kawasan kampung2 sikit r.

Dalam diam so sampai la ke destinasi yang pertama kami, ntah ape nama candi ni driver ada bgtahu tapi dengan dengo ngan tidak je.. 

yg ni kecik je..

Dalam nak tengok candi tu kat sebelah candi ni ada sebuah pokok yang beso sangat, nampak macam seram je pokok ni mcm berhantu pun yer... mengikut kata driver tu pokok ni dah beratusan tahun ada kat situ & di percayai boleh disembah (menigkut kepercayaan hindu & Buddha la) & nama pokok ni adalah nama 1 Dewa. (aku x dengo sangat ape nama dewa tu)

seram kan tengok pokok ni dah macam berhantu dah...
nama Dalam syok nak pegi tu kitaorg terpandang 1 kawasan (macam taman Buddha) cam menarik perhatian kitaorg tuk g ke sana, memang patung2 kat sini cantik2 aku pun x pasti ni tempat ape cuma yang pasti kawan aku singgah dalam dewan kat dalam tu mesti diaorg sembahyang (aku x masuk la dalam dewan tu cuma tengok dari luar je), cite banyak pun aku x berapa pasti bek layan gambar ni..


upsss... tu guru beso tgh ronda tu..

welcome...
Sawadikap


dalam ni ada patung buddha tgh baring... (aku x masuk pun dr luar je)
guru beso lg...
aummmmm!!!
Model kejap
macam buah barli tapi bukan

gemoknya saye



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...