I Love JB

Saturday 14 January 2012

NI LA BARU TERBAIKKKKKKK!!!!!!








Ni la baru  dikatakan TERBAIK!!! 

Nak jdkan cerita hari Khamis kakak aku yg dok kat TAMAN UNIVERSITI tu sms soh dtg umah dia psl BESDAY IJAT (ijat tu anak buah aku), , lg pun da lama sangat aku x g umah kakak aku (psl aku merajuk), so hari tu kakak aku sms soh dtg, dalam masa yg sama mintak tolong aku order kan fruit tart yg biasa aku order kan.. (dia suka sangat) x sampai hati aku pun orderkan malangnya kedai kek tu plak kehabisan bekas tart tu,,, so x dpt la nak order.... so aku terpaksa la order kuih lain sebagai pengganti..(aku belikan je x yah byr balik), aku just order moist chocolate cup (agaknya cup la psl kecik2 aku beli 50 biji).

Hari Jumaat mcm biasa aku g keje pakai la baju kurung, hari ni lawo sikit (psl baju dah amik kat dobi so amik tinggal pakai je la), ptg lepas aku balik keje aku amik kuih tadi terus je g ke TAMAN UNIVERSITI, mak aiiiiii!!! jem plak..ape nak wat dah x de jln lain nak kene nek fly over jugak (kat situ la jem) redah je la janji sampai,.... bila sampai kat umah kakak aku yg ada cuma MIRA (mira ni anak sedara aku yg aku panggil dia "che yao" dia pun panggil aku mcm tu .. ada cerita di sebalik panggilan tu), kakak aku... dia tg masak...owh sebelum aku sampai dia ada sms tanya bila sampai sebab kalau dtg awal sikit leh makan kat umah dia psl dia masak lauk fav aku,... baik kan kakak aku dia ni memang baik sangat (mewarisi arwah mak aku).

Sampai je bg salam, terus  g dapur jenguk kakak aku, salam siap cium aku... (mungkin rindu kot kat aku).. siap kata "hai lawanya hari ni??" lawa ke? mcm biasa je mungkin dia da lama x nampak aku solek... (aku ni kan anak bongsu so ala2 manja la sikit kan walaupun da tua..hahaa)

Aku siap tolong kakak aku masak sempat lg siapkan ptong2 ape yg patut, susun2 ape yg patut..(sememangnya aku adik yg rajin..), masa tgh masak sempat lg tu dia buatkan aku air kopi (memang aku suka air kopi sebab tu kulit aku dah mcm kopi), bila dah siap semua tolong2... jam pun dah kol 6.45 ptg .. eh da lewat aku kan nak balik awal... ape lg cepat2 la kemas2kan susun2 semua brg.... menu kakak aku masak MEE SIAM.... yummyyyy (sedap tau sebab goreng letak tauchu resipi warisan arwah mak aku).. masak ayam kuzi.. (kakak aku ni memang terror masak ape pun)... tgh hari dia ada masak lauk kesukaan aku da... korang nak tahu lauk ape??? ce tgk kat gambo tu ada lauk ape selain ayam kuzi & mee siam....

Tadaaaaaa BETIK MASAK AIR LETAK DAUN SELASIH + IKAN CENCARU MASAK TERUTUP wala!!!! sedapkan... tula korang x tahu betik leh masak jdkan lauk tau x caya cuba la masak...simple ke masakan betik masak air ni....

macam mana la aku x ckp TERBAIK!!!!! tgk dia dah siap packing tu aku.. kan aku dah cakp kakak aku memang baik.. memang untung dpt kakak mcm kakak aku ni... (jgn jeles siap bungkus lg...)
Aku tinggal nak bawa balik je... dah siap dah packing lauk AYAM KUZI + IKAN CENCARU TERUTUP + MEE SIAM + BETIK MASAK AIR DAUN SELASIH.... TERBAIKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!! WOKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!

leh simpan stock sampai ahad...hahahah (sebab mood malas da dtg da...)
tapi aku rasa x sampai pun hari je da habis tinggal ayam kuzi ngan ikan cencaru...
aku tahu korang dah terliur kan... ape lg g la sana makan... nak jamu x leh telan plak sebab dlm komputer lg kan....

da....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...