I Love JB

Friday 25 November 2011

Bila besar nanti nak jadi ape????

"Bila besar nanti nak jadi ape?"

tu la ayat yang biasa aku dengar masa kecik2 dulu...(aku pun pernah gak org tanya mcm tu)
biasanya kalau tanya mesti jawab "dokter... cikgu..... polis...." lain x de tapi bila beso x de maknanya semua capai ape yg dia kate dolu2 tu...(tu la org soh g blajo ponteng..kan dah kantol memang la x leh jd dokter)
tetiba aku teringat kisah LAWAK  masa  cuti RAYA baru2 ni.....
hahahahaha......hahahaha...hahahahah... (ai belum cer lg dah ketawa besar)...

masa raye baru2 ni aku balik kg lama la jugak..(kg hubby la aku mana ada kg)
masa duduk2 ramai2 tgk tv terkeluar la cerita psl "bila besar nak jd ape?" (masa tu ramai anak sedara hubby)
tanya la sorang anak sedara hubby ni (perempuan umur 12 tahun di ni agak2 kelam kabut sikit)
"amai dah besar nak jd ape nanti"
dia pun jawab (kitaorg pun suspen r nak dengar jawapan dia )
korang nak tahu dia nak jd ape???





mesti pelik kan... ni la dia ...pekerjaan yg dia nak jd bila besar nanti....

"amai nak jadi cashier "

hahahahahahahahahahahaah terbahak2 semua org dengar bila dia jawab CASHIER... muka dengan selamba dia jawab nak jadi CASHIER.... ingtkan nk jd DOKTER ke... ni CASHIER.....hahahah boleh sakit jantung kakak ipar aku dengar anak dia nak jd CASHIER bila besar...hahaha penat je susah payah keje siang mlm mak ngan ayah dia... nak jadi CASHIER plak....adoiiiii... (aku time tu memang x leh bla bila dia ckp CASHIER)
dia pun mcm bengang bila org semua ketawa kan dia... yg lg lawak tu dia leh plak tanya ngan adik ipar aku ni...





"cik idah kalau nak jd CASHIER  nak kene LULUS ape?"

adoiiiiiiii!!!!!!!! hahahahaha.... memang x leh bla la ngan anak sedara aku ni....lg la semua ketawakan dia...
hahahahah... sejak dr mlm tu sepupu dia asik2 nak perli je bila ckp... ape2 "soh la CASHIER tu...hahaha...
sejak dr mlm tu dia terus je senyap x nak ckp ape2 pun org kacau pun dia diam je... (agaknya dia bengang kot org asik ketawa kan dia...) hahahaha.. mesti dlm hati dia ckp (salah ke kalau aku jd CASHIER ok pe ) hahaha.. yg x leh bla tu kalau nak jd CASHIER kedai lain2 x pe.. ni x.... nak jadi CASHIER ENCONSAVE...hahahah lain x nak ECONSAVE jugak yg dia nak...adoiiii....hahahahahkahakahakhakahkahkah....





glamour jugak ek ENCONSAVE ni sampai ada org CITA-CITA nak jadi CASHIER  kat sana... lawak2...hahaha ok la aku dengan muka baik pun ckp la ngan anak sedara tu.. x pe la kalau nak jd CASHIER ok ape.. (ayat cover nak sedapkan hati dia..adoiiii ko x yah la ja... hahahahahah)

pg esoknya aku bangun la nak siapkan sarapan... lepas solat subuh terus la bangun... tgh2 aku masak kat dapur.. aik??? si CASHIER ni dah bangun tido dengan x gosok gigi, x mandi, muka blur dia terus je duduk kat meja makan... then aku pun tanya la..

"ai awal bangun... dah bangun tu terus la gosok gigi"

dia wat bodo je wat x tahu.... huhuhu...tetiba je kakak ipar aku tegur..

"dia bangun awal sebab syift pagi la."

kahkahakhakhakhkahakah....kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah... lg la x leh bla aku tgk muka dia yg blur sampai sakit perut aku...huhuhuhuh... (tapi rajin wooo tolong kat dapur walau nk jd CASHIER)...
tetiba dia tarik tangan aku & bisik pd aku...

"cik jaja kan kite ckp kalau kite x berkejaya baru la kite jadi CASHIER" (ade ke? bila masa dia ckp ngan aku.rasanya mcm x de)

dengan muka baik aku pun ckp

"ooooo diaorg salah dengar la ni' (ceh!!!! salahkan org lain nak sedapkan hati budak tu..)

aku rasa la sebelum dia tido mesti dia memikir sepanjang malam.. tu yg tetiba leh bgtahu aku mcm tu, sedangkan mlm tadi leh wat muka blur je bila org ckp dia...hahahaha

sejak dr mlm tu ape2 mesti nak perli si CASHIER tu...hahahaha.. sekarang kitaorg panggil dia CASHIER..hahaha

amai..amai..... pengsan mak ko tau....
hahahahahahahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...