I Love JB

Tuesday 28 April 2015

KENANGAN ZAMAN KECIK2

Tiba-tiba plak pagi2 masuk opis terklik pada gambar kenangan zaman sekolah dulu…
Erm…. terasa cepat jer masa berlalu diam tak  diam dah dekat 15 tahun aku meninggalkan alam persekolahan…
Korang pun mesti ada cerita masa zaman sekolah kan sama lah macam aku… aku rasa masa zaman sekolah macam2 benda yang aku nak cuba buat.. senang cakap pantang di cabar dan suka mencuba lah…


Aku dilahirkan di Johor Bahru (JB) dan menetap di Barek Hospital Sultanah Aminah… sebab arwah mak aku bekerja sebagai attenden hospital. Aku sekolah tadika kat Barek jugak Nama Sekolah TABIKA KEMAS BAREK HOSPITAL. Rata2 kawan aku yang sekolah kat situ anak2 doktor, anak2 misi, dan anak2 attenden hospital macam aku. Aku tak brapa ingat sangat lah kenangan sekolah Tabika tapi aku tetap ada kawan2 baik masa sekolah Tabika.. Along…Watie… Molly..Lindot…Ain…Lin.. itu yang aku ingt lah.. tapi sejak aku pindah ke senai pada tahun 1991 aku dah kurang rapaat sebab aku jarang jumpa diaorg tapi kenangan aku ngan diaorg banyak jugak dan masih segar… main pondok2 lah… main masak2 lah.. main konsert2.. eh??? ada ker main konsert2? hahaha dulu kitaorg berangan konon2 kitaorg artis lah panjat pangkin kat bawah rumah (tempat parking moto) mula lah kitaorg jerit2 nyanyi hahahaha so sweet memory… pastu main anak patung Barbie kat atas loteng rumah…. masa tu yang banyak koleksi patung Barbie watie lah… dah lama x jumpa sampai lah terjumpa diaorg kat Facebook… hehehe zaman dah berubah begitu jugak kawan2 aku.

SEKOLAH TABIKA KEMAS BAREK HOSPITAL 88

TERKINI - ALONG a.k.a FEEZA

TERKINI - WATIE

TERKINI - MOLLY N HER SONS

TERKINI - LINDOT a.k.a LINDA
TERKINI - AIN N FAMILY


Dalam ramai2 ni semua hanya along jer yang 1 sekolah ngan aku masa sek rendah. Sek Ren. I.J.Convent JB. Yang lain semua sekolah di Sek. Keb. Nong Chik JB
zaman kitaorg dulu hanya sek Convent saje yang cuti Sabtu Ahad
, sek2 lain semua cuti Jumaat Sabtu so bila time cuti hari Ahad hanya aku ngan along aje lah sebab yang lain sekolah kan.. jadi sebelum Johor tukar cuti hujung minggu kepada Jumaat Sabtu kitaorg dah rasa dulu lah... aku sama umur ngan Along dan lindot yang lainn semua beza tua 1 tahun dari aku jer pun...

owh yer cuma 1 jer member kitaorg tak de dalam ni... Lin.. ikutkan lin ni dulu x brapa nk close sangat lah cuma time kitaorg main mesti muka dia ada... jadi TERmasuk lah sekali dalam group kitaorg hehehe ape pun sampai skrang kitaorg masih lagi berkawan dan contact each other kecuali Lin.

Ni semua kenangan masa duduk Barek Hospital nanti aku akan sambung bila aku dah mula berpindah ke Senai k.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...