I Love JB

Friday 14 December 2012

Mak orang pun kene ngurat tau!!


Nak di kadikan cerita aku g kedai petang semalam nak cari udang untuk masak sambal udang, ala nak bawak g opis sebab kawan2 ajak makan nasi lemak so aku kene la masak sambal udang...

Tapi bukan cerita sambal udang yang aku nak cerita ni.. g kedai lepas tu singgah la restoran hujung kedai tu nak bungkus roti canai.. erm... dah lama x makan roti canai sedap gak.. memandangkan hubby ngan hero kecik kat umah so bungkus je la..

Bila dah order aku pun duduk la kat kerusi sambil tunggu roti siap.. sambil tgk TV mata pusing ke sana ke sini saje nak tgk2... rupanya kat meja depan tu ada 2 orang lelaki & 1 orang perempuan yang 1 orang mamat ni leh plak senyum2 ngan aku...

mula la babak....

Perempuan melayu kalau pakai baju kurung memang manis di pandang....

Mula2 senyum2.. lepas tu... cakap2 ngan mamak restoran...pastu duduk plak kat depan meja aku tu...

Mamat tu : "hye kak long banyak ke beli?"

Aku : sambil x tgk jawab "erm.. x la "

Mamat tu :" dok sini ke?"

Aku : "erm.. ye dok sini"

Mamat tu : "sape nama?"

Aku : "CT"

Mamat tu : "owh saya SHAH"

Aku : "owh ok"

Mamat tu : " keje mana?"

Aku : "ye kat kulai je"

Mamat tu : "cikgu ke?"

Aku : "eh x la..keje biasa2 je"

Mamat tu : "mintak no. phone boleh x?"

Aku : "x boleh "

Mamat tu : "dah kawin ke?"

Aku : " Dah"

Mamat tu : " anak brapa?"

Aku : "sorang "


Sumber Google



#hah!! poyo mamat tu ingat nek moto beso plet s'pore aku heran ke? adoiii bini orang ngan anak dara pun x dapat bezakan ke?

Jadi isteri2 dia luar sana hati2 bersikap jujur la dengan pasangan anda..

#nampak sangat aku jujur kan sampai nama pun aku tipu.. anyway saya sayang suami saya dunia akhirat....amin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...