I Love JB

Wednesday 19 September 2012

Raya 2012

Assalamualaikum....

Herm... rasanya dah terlalu lama tinngglakan blog tanpa sebrang nota... hehehe ape nak buat sibuk sepanjang Ramadhan & Raye....hehehe...

N3 kali nak bgtahu Alhamdulilah kita semua dah selamat menjalankan ibdah berpuasa & hingga ke hari raya...

Tahun ni adalah tahun ke 8 aku beraya dengan suami tercinta & tahun per1 kitaorg beraya dengan buah hati kami, hero kami Thaqif Asyraf Junaidi, terasa keseronokkan memang ternyata berbeza..weeeeeeeeee............ seronok sampai x tahu nak bgtahu mcmne...

Tahun ni jugak la dapat kumpul duit raya Thaqif.. Alhamdulilah murah rezeki anak mummy ni, banyak jugak duit raya yang dia dapat, cuma dok kampung je dah dapat sampai ratus2 tu belum lg bahagian belah keluarga aku... ye la rezeki anak2 kan... kami parent ni hanya tersenyum lebar..(senyum lebar bukan bermakna rezeki kitaorg tapi senyum dengan rezeki anak)

Raya tahun ni mcm biasa tiap2 tahun aku memang akan pulang ke kg suami aku di Felda Bukit Aping Barat Kota Tinggi Johor. Oleh kerana aku ni dah x de ibu & ayah ( sebab dah meninggal aku ni kan anak yatim piatu) jadi aku memang wajib untuk balik beraya di kg suami ku tercinta... acehhhh!!! hahahaha... Nak diikutkan aku ni bukan la org kg so memang la aku rasa jakun bila beraya di kg... almaklumla dok bando... sekrang ni rasa jakun aku dah kurang r.. lebih kepada seronok mana x nya dah 8 tahun kawin x kan la masih jakun kot.... of course la lebih kepada seronok kan.. erm... tahun ni cuma dapat balik 3 hari je... memandangkan cuti mummy ni dah minus terpakse la masuk keje awal... waaaaaaaaaaaaa sadisnyaaaaaaaa.....

Rasa happy je bila tgk muka abah & mak mertua aku yg gembira bila anak2 & menantu balik serta cucu bila berhari raya di kampung kan... Alhamdulilah... diaorg happy aku pun happy tgk diaorg happy kan...

Tahun ni tema warna baju raya kitaorg ye lah warna PERPEL... weeeeeee.. santek x?? santek kan... aku plak yg terlebih excited sebab kitaorg semua pakai baju kaler yang sama... hehehe... semua beli baju dah siap je tahun i... tapi ok jugak la dr x de kan...


Ni la gambar kitaorg 1 keluarga beso kan keluarga kitaorg.. ( yg ni sebelah my hubby) hanya 1 org je adik hubby x pdt balik beraya kerana terpakse berkerja... seronok!! seronok!! seronok !!






Ni semua suasana raya di kg... x banyak gambar sebab x amik guna camera sendri pun... huhuh.. ni semua hanya sebelah hubby masa id kampung...



Ni sebahagian dr family aku...

1 Sept 2012 adalah besday my hero Thaqif Asyraf Junaidi, jadi kitaorg pun buat la sekali kenduri potong jambul & doa selamat untuk hero kitaorg... nak tunggu gambar2 dr camera anak sedara berkurun baru dpt ni je yang sempat aku amik guna camera yg x brapa nak canggih tu.. ape pun alhamdulilah semua berjalan dengan lancar walaupun masa hari tu de 1 org pun kejiranan aku dtg .. cuma yg dtg hanyalah jiran2 baik aku saje... (diaorg dengki la tu bg surat yassin 3 hari sebelum majlis ada ke patut sedih..), x pe la janji majlis berjalan dengan lancar.. nasib baik la mummy ni baik ngan org masjid jd jemput la org masjid dtg untuk mengetuai majlis tu.. alhamdulilah dah 1 tahun anak mummy...

Kebetulan besday hero aku ni sama ngan besday atok mak dia.. jd kitaorg celeb sekali la hehehe.. Selamat Ulang Tahun Ibu mertua ku sayang.. semoga diberkati dunia & akhirat & panjang umur serta diberikan kesihatan yang baik setiap hari amin....


Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar.. walaupun kitaorg x buat open house tapi majlis tu dah mcm open house sampai ke mlm pun masih ada org dtg nasib baik la makanan masih banyak dapat la semua merasa.. majlis habis ptg tapi tetamu yg dtg sampai ke jam 12 mlm... alhamdulilah..

Terima Kasih kepada semua yg sudi dtg pd majlis anak aku hari tu.. & Terima Kasih pd jiran2 yang baik sebab sudi tolong rewang walaupun x de ape yang perlu direwangkan (semua catering ) terima kasih bebanyak hanya tuhan saje dapat membalasnya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...