I Love JB

Friday 21 September 2012

Twinkle..Twinkle..Little Star...

Selamat Ptg semua...
(ceh dah mcm cikgu la plak kan)

Ok N3 kali ni nak kongsi tentang Bahasa Omputih (ala Bahasa English la), biasanya bahasa pasar mesti kita ckp "ckp omputih" so kali ni nak cerita psl "ckp omputih"

Bukan semua org boleh berbahasa English, dan bukan semua boleh berbahasa Melayu (bg yg bukan melayu la) dan bukan semua blaja tinggi (mcm aku la) dan bukan semua blaja x tinggi (mcm aku jugak) hehehe... Jadi berbahasa English ni kalau dah pandai ckp .. dah faham ape yang org cakap dah kira terror la kan...

Ni semua anak aku punya hal la ni... memang kakak aku ni kurang lancar dalam berbahasa english (bukan bodo ye), nak dijadikan cerita aku ni nak g shopping g la bawak dia ke TESCO KULAI... Aku balik kerja sabtu 1/2 day so lepas balik keje terus amik si kecik tu & amik la kakak aku serta anak2 dia sekali, lepas amik diaorg semua aku singgah umah kejap nak amik susu (sebelum sampai aku dah kol hubby soh dia buatkan susu anak), bila sampai kat umah yg hubby aku ni sibuk nak cium anak la.. nak amik itu la.. nak amik ini la.. (yg aku ni pemalas nak kuar kreta tunggu je dalam kreta) memandangkan aku ni nak kejar masa so aku rushing la cakap
"cepat!! cepat!!"
Dalam dok bual2 sampai la ke TESCO KULAI dah habis shopping ada la dalam masa 2 jam dalam shopping complex tu (lama jugak ek) kononnya lepas tu nak la singgah ke econsave tapi terpakse di batalkan.. sebab ape?????????

Haaaaaaa ni la dia Hero aku yg melalak dalam kreta x henti2 rupanya BABAH dia ni lupa nak wat susu anak , yang aku plak boleh sama dengan terlupa jugak... habis gasak la.,.... sepanjang jalan anak aku nangis...

Memandangkan aku ni tengah memandu, jadi terpakse la kakak aku ni pujuk anak aku sebelum sampai umah.. habis semua lagu dia nyanyi kan anak aku supaya dia diam... sampaikan 1 lagu dia nyanyi...







Tau x lagu ape??? dari kakak aku ni x reti cakap "omputih" sampai dah terror..hahahah...
sampai tekak haus nak nyanyi kan anak aku supaya diam.. (ape punya sengal la mummy ni)
Ni la dia lagu yang menjadi FAV SONG anak aku sekrang sampai joget2..

"Twinkle...Twinkle Little start how i wonder what u are"
"Up above the were so high",
"Like a Diamond in the sky"

"Twinkle.. Twinkle Little Star....."

Macam tu la kakak aku nyanyi sampai la kat rumah... hahaha
Ni la yang aku nak ckp... masa dalam kreta aku siap ckp ngan kakak aku lg...
"Cu tau x sekrang ni ucu dah pandai cakap "omputih"
Dia pun tanya
"Kenapa plak bila masa aku pandai "omputih" ni"
Aku pun jawab
"ye la sebab ucu nyanyi lagu ni.. ni kan lagu omputih"
hahaha kakak aku pun ketawa berdekah sebab dia sendri pun x tahu ntah betul ke tidak sebutan dia..
bedal je la..

Sekrang ni kalau nak tidokan atau nak nyanyi kan anak aku lagu wajib adalah lagu TWINKEL LITTLE STAR...


Jadi bagi aku kalau nak mahirkan percakapan / bahasa kita bek kita nyanyi lagu dalam bahasa english / cakap lebih kerap insyallah sape2 yang x pandai/ x tahu mesti terror dah lepas ni..

Jadi bg sesiapa yg x brapa nak pandai/ x reti tu jgn la rasa segan silu untuk blaja & cakap dalam bahasa OMPUTIH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...