I Love JB

Tuesday 9 July 2013

1st Ramadhan...

Assalamualaikum...

Alhamdulilah kita dah pun masuk bulan Ramadhan bulan penuh berkah ni.. Harap2 dapat lah memnunaikan ibadah puasa dengan penuh...(boleh ker) Sebelum terlambat masih boleh aku ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN & SELAMAT BERPUASA kepada semua rakan2 bloger.


Ok ni nak cite lah agenda di hari pertama pose...(mcm baru blaja pose je kan). so macam biasa aku kene keje pada hari pertama Ramadhan (sebab company aku x amik cuti ni walaupun JOHOR cuti). Sehari sebelum puasa (smlm la) ptg anak sedara aku datang singgah umah dari baru lepas g cari umah sewa kat kawasan umah kitaorg, siap aku belikan mee hoon goreng (sebab baru balik keje x sempat nak masak sendri kan), bila dah berborak memang x hengat tgk jam... seronok tengok bebudak ni main2.. memekak.. sampai x sedar pun jam dah menunjukkan pukul 11 malam... huh!, so anak sedara aku pun mintak izin beredar sebab dah lewat..lepas dia balik aku pun kemas umah balik.. sapu sampah.. mop lantai... (sebab tadi aku biarkan je bebudak ni main2.. kang kemas2 kang penat.. so biarkan diaorg main pepuas dulu). Lepas kemas bagai semua aku pun jamah lah mee hoon yg balance tu.. dapat baring kejap terus terlelap.. bila dah tido x sangka plak aku tertido kat sofa siap ngan bergebo bagai.. (ini bermakna hubby aku lah yang selimutkan.. thanks hubby) tak ku sangka yang suami aku dah kunci jam tuk sahur.. (kol 4 pagi lagi) bila jam bunyi kring!!!!kring!!! (tipu bunyi jam hp x macam tu pun) aku terus bangun nak siapkan makanan tu sahur..
bila ke dapur aku lupa yang aku terlupa nank beli brg2 nak makan sahur.. yang ada kat dapur cuma mee segera mamee tu pun cuma 1 paket je



dan roti kaya saje..



jadi lah wat alas perut yang kosong i tuk menahan lapar sampai berbuka nanti... aku makan mee segera hubby aku plak makan roti tu... cicah ngan air nes panas.. alhamdulilah kenyang jugak lah...

Bangun pagi macam biasa nak g keje... bangun macam malasnya.. sebab badan penat sangat tapi ku gagahkan jugak untuk bekerja.. nak amik cuti dah x boleh almaklumlah cuti tinggalkan tuk raya nanti... eherm...eherm... Bila sampai opis x pernah aku boleh ngantuk tahap gaban... gaban pun tak macam ni lah... mata macam x boleh di buka....




Memandangkan hari ni ramai yang cuti jadi telefon tak banyak berbunyi jadi boleh lah aku melandingkan kepala aku kejap dengan alasan nak hilangkan ngantuk untuk elak sakit kepala... maka aku pun tertido berbantalkan lengan yang x brapa nak sedap ni... ada lah 2-3x aku tido kejap2...

Ya allah dugaan betul kan bila kite nak berpuasa ni... alahmdulilah aku x rasa lapar sangat la cuma ngantuk yg tahap dewa ni yang x boleh nak di bendung lagi.. untuk mengelakkan rasa ngantuk baik aku layan blog.. so tercipta la hasil nurkilan cerita ngantuk aku ni... sebelum aku merepek lagi panjang... bek aku tido kejap.. (tido lagi) selamat berpuasa ye kawan2.. kita jumpa lagi waktu berbuka nanti... huhuhuh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...