I Love JB

Thursday 21 February 2013

Reunion (Cuti Tahun Baru Cina Day 1 Vol Mlm)


Assaalamualaikum….
Ok kali ni kita sambung lagi cite pasal reunion ni … kali ni aktivi malam plak… Kalau ikutkan aktivi mula kol 7.30 malam, tapi my hubby cakap kita g dewan lepas solat maghrib so lepas oslat baru la kitaorg gerak g dewan, dalam pada tu aku terpakse la panggilkan anak sedara aku yang kembar tu kang x pasal2 dia x sedar terlajak solat plak… (sebab aku dtg bilik dia tgh tido… dah la ujan sejuk2 dia g bukak ekon lagi.. aje giler budak2 ni kalau aku dah keras dah..). Memandangkan my hubby yang hensem tu dah siap so aku pun soh la dia g jengah budak2 kembar tu dulu… rupanya bila hubby aku sampai bilik diaorg panggil2 x jugak bukak pintu… (kan aku dah cakap sah2 budak2 ni x sedo ni), erm.. x pe tunggu jap… tetiba Along datang cakap soh g dewan… aku soh la along kejutkan budak2 ni.. along ni ketuk pintu punya la beriya macam nak roboh rasanya x jugak bangun.. at last ketuk lagi baru dia sedo… hubby aku sebelum tu dah send sms dah soh diaorg terus g dewan tuk BBQ malam…

Bila sampai dewan makanan semua dah terhidang… (aik??? Bila masanya diaorg ni BBQ?? Bila masanya diaorg ni bako???) rupanya makanan dah siap di bako.. so x rasa la kita nak BBQ Cuma makan makanan BBQ je la… Bila tengok… wah!!!!! Perut dah lapo ape lagi bedal terus je la….cite banyak pun x guna kan… mari kita makannnnn


Sedapnyaaa.....
Udang beso tu....


Dalam pada nak sibuk makan sempat plak si Lee ni snap pic aku ngan anak aku yang tengah nakal… Thanks Lee… (dah macam nama cina plak… sudah la wak tong)

Thaqif yang sibuk... anak sape la ni..
Mummy + Thaqif Asyraf  Credit to uncle Lee

Kitaorg dah set pada malam hari kitaorg akan pakai baju warna biru… hehehehe…. Kan.kan..kan.. ada theme kan…  jadi malam aktivi memang terhad nak wat macamne kene jugak wat aktiviti sebab siang dah tertunda disebabkan hujan so malam terpakse jugak jalankan aktiviti… Sebelum mulakan aktiviti kita mulakan dengan bacaan doa oleh En.Buyot (Zaidi) so antara aktivi kitaorg Cuma indoor game saje.. so kitaorg men game BETUL KE BOHONG???... hahahahahaha…. (belum cite dah ketawa confirm la lawak kan)… dalam game ni banyak yang pecah rahsia… hahahaha expecially Sakila….. SAKILA BERKAWAN NGAN ABANG ARAB??????? Alhamdulilah… akhirnya kantol jugak… keh..keh..keh… soklannya BETUL KE BOHONG???? Aku jawab bohong sebab macam x pernah dengar dia cerita pun.. & dari segi senyuman kila tu menandakan dia tipu… at last dia berikan jawapan itu adalah BETUL!!!! Ha?????????? Giler la..kila senyap2 bercinta weiiiii…. (x kan la semua benda dia nak hallo2 aku kan anyway tahniah kila), tapi kalau korang nak tahu lepas lebih kurang seminggu balik dr reunion ni sakila pecah rahsia yang fakta tu adalah BOHONG!!! Choyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!! Kene tipu aku siottttt!!!! X pe la kila asalkan ko bahagia…. Seronok men game mcmni walaupun ala2 koboi je… keh..keh..keh..

Jom layan gambar…

Lepas along bg ucapan En, Buyot terus bacakan doa

Kumpulan aku semua budak2 aku ngan en.hubby saje dewasa

masing2 syok dengar soklan

sukanya mokde kita ni

meja orang bujang... (budak2 suka betul ngan uncle lee)

ape la yg direbutkan budak2 ni ngan uncle Lee

aku pun x ingt dah ape nama kumpulan korang

dengar soklan dengan harapan semua betul....

bincang sebelum keluarkan statement mengarut korang

comelnya.............................................iman......

my baby boy dah kepenatan lepas berlari2

sambil makan...

macam ada 1 kejutan je....

Dalam sibuk nak wat game si along ada kabarkan 1 berita terkejut… ntah katanya SURPRISE!!!!!!

"Jemputan la datang ye saya jemput makan beso"







Rupanya si along nak edarkan KAD JEMPUTAN KAWIN …. Hahahaha… SURPRISE!!!! Nya long….( dah lama along mencari akhirnya dia Berjaya tamatkan zaman bujangnya)… tanjat boboi!!! Hahahahaha….. jgn lupa along open table bulan 3 nanti…

Sibuk edarkan kad jemputan

harapan along korang semua dtg bawak esbok sebagai hadiah



Lepas sesi edarkan kad selesai ada request lagi… rupannya ada kejutan lagi… Abg Sah (Ijal)  sponsor 5 hadiah misteri dengan syarat mesti adakan persebahan yang hebat malam tu. Jadi malam tu Cuma anak sedara aku kembar yang buat persembahan & Jojie yang menyanyi… memandangkan si kembar ni bawak guitar dia so diaorg nyanyi dengan alunan bunyi guitar…. En. Hubby soh aku nyanyi tapi aku malas la.. sore bukannya sedap bek ujan dah berhenti kang ujan makin lebat plak… diaorg perlu wat persembahan sampai la juri puas hati baru la boleh serahkan hadiah tu… hahahahaha… (nasib korang la ), dah 2/3 kali budak2 nyanyi akhirnya hadiah di sampaikan jugak oleh tukang sponsor… ABG SAH

amir...(anak sedara aku)

amm & Jojie... (eh nampak aku ngan hubby la...)

amm + Jojie + amir

Abg sah selaku sponsor sampaikan hadiah pd amm

pada amir

dan pada Jojie


Bila dapat hadiah tu anak sedara aku pun bukak la.. sape la tau kan tu ticket ke LEGOLAND… hahahaha… jeng..,jeng..jeng… rupanya VOUCHER RM50 METROJAYA wah!!!! Thanks ABG SAH.Bila tengok voucher si mokde pun nak nyanyi jugak tu… (Nama dia nina kembar nira, budak2 panggil dia mokde)
nak nyanyi lagu AKU CINTA PADAMU di tujukan khas buat si suami En. Tom ( ni perantin baru ni weiii bulan 12 diaorg kawin)… sampai lupa lirik pinjam tablet ira cari lirik… gasak la mokde.. janji happy…

nyanyi lagu aku cinta padamu... soh bangun dia duduk plak

at last bangun siap tengok lirik lg...
akhirnya berjaya dapatkan voucher....



Owh lupa nak cakap yang ABG SAH ni ada sponsor 2 biji kek dari SECRET RECIPE dasyattttt!!!  ABG SAH ni banyak menyumbang …. Thanks ABG SAH… erm… bila En.Pengacara (si along tu la) soh dia tiup lilin dia boleh plak soh aku yg tiup… dah macam beseday aku plak… anyway thanks ABG SAH kene bg aku tiup lilin… hahahaha… over kan.. (ye la masa beseday aku x de kek tau)

Reunion Sek.Men.Keb.Senai 99 Tahun 2013

Sponsor by Abg Sah (Shah Rizal@Ijal)

Nak nyanyi lagu sekolah memasing x ingt nyanyi lagu ALLAH selamatkan kami je la

kan aku dah cakap... dah macam beseday aku plak kan...


Kan semua dah dapat voucher tapi masih tinggal lg 1 voucher yang belum ada tuan punya… jadi Nira request bagi la pada bakal pengantin kita.. (along la sape lg..) tapi request dari ABG SAH dia kene nyanyi dulu… baru leh dapat hadiah… (dah la request hadiah esbok ngan kitaorg siap pesan “dtg tu nanti bawak la esbok ek.. nak cakap masing2 dah beso.. pakat2 la ek bawak esbok) hahahaha…. Nak ke tidak along kene nyanyi jugak…. Lagu keramat dia TEMAN SEJATI. Buat tatapan korang ce layan video along ni… (video ni kila dah edit kalau ori lagu la pecah perut.. kalau dengar sore kuat ketawa tu sore aku la tu)






Bersambung day 2 plak…..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...